رمز موفقیت شوراها همراهی و مشارکت مردم است

همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خاتم با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها، فرماندار خاتم، سرپرست بخشداری مرکزی خاتم، شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و جمعی از مسئولان و مدیران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در این مراسم با اشاره به نقش شوراها در عمران و آبادانی و تأثیرشان در رشد و توسعه روستاها گفت: بدنبال تصویب قانون تأسیس شوراها در نهم اردیبهشت ۱۳۷۸ و همچنین تاسیس دهیاری‌ها در سال ۱۳۸۰، مردم سالاری دینی در کشور نمود یافت و حتی روستائیان عزیز توانستند به‌عنوان کوچکترین واحد تصمیم‌گیری در امر برنامه‌ریزی و اداره امور کشور شریک شوند.

 
"محمد یارمند"  ادامه داد: از مجموع ۱۳۳۹ کرسی اعضای شورای اسلامی استان یزد، ۱۲۲۲ کرسی متعلق به اعضای شورای اسلامی روستاهاست که در کمال افتخار به کار خدمتگزاری به مردم اهتمام دارند. وی افزود: رمز موفقیت شوراها همراهی و مشارکت مردم است و اعضای شورا باید با تکیه بر همین اصل به عمران و آبادانی و رسیدگی به امور مردم بپردازند.
 
یارمند همچنین چالش‌های مربوط به مباحث اشتغال، آب و محیط زیست را سه چالش اساسی پیش‌روی دولت برشمرد و راهکارهای دولت در این زمینه‌ها را راهگشا دانست و افزود: در بحث اشتغال پایدار روستایی توسط دفتر امور روستایی و شوراها از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی روستایی از سوی بانک‌های عامل پرداخت و منجر به اشتغال‌زایی بالغ بر ۷۴۹ نفر در استان گردیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: نقطه عطف تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مصوبه شهریورماه ۱۳۹۶ دولت مبنی بر اختصاص ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی بود و استان یزد با بیش از ۱۷۶ درصد عملکرد معرفی تسهیلات به بانک‌های عامل و پرداخت تسهیلات به بیش از ۵۰ طرح اشتغال‌زایی جزو استان‌های پیشرو در زمینه استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی می‌باشد.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در بخش دیگری از سخنان خود عدالت محوری بین شهر و روستا از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۶ با توجه به تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۷۰ درصد از اعتبارات به شهرها و ۳۰ درصد به روستاها اختصاص یافت که در این میان اعتبارات عمرانی شهرستان خاتم با افزایش بیش از ۲۰۰ درصد مواجه بود.
 
 یارمند در پایان سخنان خود با یادآوری وظایف شوراها از آنها خواست مشارکت مردم، افزایش انگیزه و اعتماد، جذب نخبگان و توجه به جوانان و بانوان را در دستور کار خود قرار دهند و جهت حفظ قداست شوراها از ورود به وظایف دهیاران بویژه امور اجرایی و مباحث معاملاتی دهیاران خودداری نمایند.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در حاشیه این مراسم از برخی پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی خاتم بازدید کرد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..