رئیس اتحادیه صادرکنندگان یزد:

رشد آمارهای اقتصادی از شاخص های توسعه یافتگی است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان یزد گفت: رشد آمارهای صادراتی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی استان است.

به گزارش یزدی نیوزمحمود امانت یزدی در کارگروه توسعه صادرات با هدف بررسی امکان صادرات شرکت‌های معدنی از گمرک استان، اظهار داشت: آمارهای بالای اقتصادی موجب افزایش قدرت چانه زنی مسئولان در موضوعات مختلف می شود.

 
وی با بیان اینکه خوشبختانه همراهی و همدلی خوبی بخش غیردولتی و دولتی در تحقق اهداف اقتصادی وجود دارد ادامه داد: رشد آمارهای صادراتی در چند سال گذشته به دلیل همراهی و تعاملی که بین دو بخش دولتی و خصوصی وجود دارد محقق شده است.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان یزد با تاکید بر توسعه فعالیت های صادراتی از طریق گمرکات استان یزد اضافه کرد: خوشبختانه گمرکات استان یزد نیز از زیرساخت های خوبی برای توسعه فعالیت های صادراتی صادرکنندگان یزدی برخوردار است که صادرکنندگان می توانند از این ظرفیت ها بهره مند شوند.
 
وی با اشاره به امکانات گسترده در گمرکات استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر این توانایی وجود دارد که شرکت‌های معدنی استان از جمله چادرملو و سنگ آهن مرکزی نیز صادرات خود را از گمرکات یزد انجام دهند.
 
امانت با تاکید بر اینکه برای صادرات محصولات این دو شرکت بزرگ معدنی از داخل استان مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌ ها و امکانات مورد نیاز در این زمینه آماده است و تنها باید در زمان تکمیل اظهارنامه، مبدا صادرات را گمرکات یزد تعیین کرد.
 
وی بیان داشت: تکمیل اظهارنامه که می‌تواند در محل کارخانه یا حتی شهر و استان دیگر باشد اما مهم این است که مبدا را گمرکات یزد تعیین کرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..