یزد در آستانه برگزاری جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان؛

۱۶۴ زندانی جرائم غیرعمد چشم‌‌انتظار یاری یزدی‌‌ها برای آزادی

مدیر کل زندان‌های استان یزد با اشاره به برگزاری سیزدهمین همایش کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان، گفت: در حال حاضر 164 زندانی نیازمند جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کمک‌های خیرین برای آزادی‌ خود را چشم‌ انتظار هستند.

به گزارش یزدی نیوز«رضا ذولفعلی‌نژاد» امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم تغییر نگاه جامعه نسبت به زندانیان به ویژه زندانیان جرائم غیرعمد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نوع نگاه جامعه خانوداه‌های زندانیان متحمل آسیب‌های متعددی به ویژه خسارات روحی می‌شوند که این در مورد زندانیان جرائم غیرعمد که نان‌آور خانواده خود را برای مدتی از دست می‌دهند، به مراتب دردآورتر و زیان‌بار‌تر است به طوری که حتی بعضاً باعث از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود.

 
وی نقش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند را یک نقش بازدارنده و پیشگیرانه خواند و گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این ستاد موقیت‌های خوبی در این  زمینه کشب شده است به نحوی که در نمایندگی استان یزد از سال ۸۳ تاکنون یک‌هزار و ۲۴۱ نفر با حمایت‌های مردمی این ستاد از بند زندان رهایی یافته‌اند.
 
وی با بیان این که مجموع بدهی این زندانیان ۸۳ میلیارد تومان بوده است، به نقش خیری شکات این پرونده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ۴۵ میلیارد تومان از مجموع این بدهی‌ها با گذشت شاکیان پرونده‌ها همراه بود و ۳۷ میلیارد تومان نیز از سوی ستاد دیه تامین شده است.
 
مدیر کل زندان‌های استان با اشاره به آزادی ۱۵۶ زندانی جرائم غیر عمد استان در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: مجموع بدهی این زندانیان حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده که ۹ میلیارد تومان آن از شاکیان جلب رضایت شده و قریب ۱۱ میلیارد تومان آن از طریق ستاد دیه و تسهیلات پرداختی و کمک‌های خیری تامین شده است.
 
وی یاداور شد: در سال گذشته از محل برگزاری همایش‌های گلریزان و برنامه تلویزیونی ماه مهربانی در مجموع حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به زندانیان نیازمند جمع‌آوری شد که رشد ۱۰۲ درصدی نسبت به سال ۹۵ را نشان می‌داد.
 
ذولفعلی‌نژاد در ادامه یاداور شد: در حال حاضر تعداد ۱۶۴ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که آزادی آنها نیازمند پرداخت ۲۹ میلیارد تومان به شکات است.
 
وی در مورد این زندانیان نیز تصریح کرد: هشت نفر از این  زندانیان شامل بدهکاران دیه ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی و جرایم شبه عمد هستند، ۸۳ نفر از آنان نیز شامل جرایم حقوقی، تضامین و بدهکاران مالی و ۷۳ نفر نیز شامل بدهکاران مهریه و نفقه با بدهی قریب به ۱۱.۵ میلیارد تومان هستند.  
 
این مقام قضائی با بیان این که تاکنون به همت مددجویان ستاد دیه ۵ میلیارد تومان از بدهی این زندانیان مورد رضایت شاکیان قرار گرفته است، اظهار کرد: به منظور تامین حدود ۲۵ میلیارد تومان مابقی برای آزادی این زندانیان، امسال نیز همچون سنوات گذشته در شهرستان‌های استان شاهد برگزاری جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان خواهیم بود که این مراسم در مرکز استان در تاریخ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه مصادف پنجم ماه رمضان در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار می‌شود.
 
ذولفعلی‌نژاد افزود: البته مردم خیر استان علاوه بر شرکت در این مراسم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب‌های ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ نزد بانک ملی، ۳۸۰۰۰۰۹۰ نزد بانک رفاه، ۶۳/۱۲۵۵۲۵۹۳ نزد بانک ملت، ۲۰۰۲۱۴۴۴۴۴ بانک تجارت و شماره حساب ۶۶۶۶۶۶ نزد بانک پست بانک یا سامانه پیامکی تلفن‌همراه   # 7777035*780* به ستاد دیه واصل کنند. 
 
وی همچنین از برگزاری جشن «نسیم مهر» ویژه خانواده‌های نیازمند و در معرض آسیب زندانیان در تاریخ ششم خردادماه در مجموعه رفاهی راه و ما، بیان کرد: هر چند انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در طول سال حمیات‌هایی را از این خانواده‌ها دارد ولی در این رابطه نیز نیازمند کمک خیرین هستیم.
 
این مسئول در پایان نیز یادآور شد: بیشترین زندانیان استان یعنی ۶۴ درصدشان در حوزه جرائم مواد مخدر، ۱۵ درصد در زمینه جرائم سرقت و  مابقی در سایر جرائم در زندان‌های استان به سر می‌برند، بیشترین میانگین سنی زندانیان استان ۳۰ تا ۴۵ سال هستند و چهاردرصد آنها زن و مابقی مرد هستند . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..