مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خبر داد:

تدوین طرح پدافند آب استان در آینده ای نزدیک

"محمدصادق طهماسبی" در نشست شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید براینکه باید اقدامات پدافندی و آرامش بخشی جامعه در حوزه آب مورد توجه ویژه قرار گیرد، از تهیه و تدوین طرح پدافند آب استان در آینده ای نزدیک از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزاولین نشست شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور معاون  انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر، مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی استان در حوزه آب و برق و اعضای شورای پدافند غیرعامل استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این نشست ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان، گفت: آب برای کویرنشینان بسیار مقدّس و ارزشمند بوده و هست و مردم استان یزد که به قنات و قنوت و قناعت شُهرت دارند، در طول دوران اجازه نداده اند حتی یک قطره از این آب هدر رود.
طهماسبی از تهیه و تدوین طرح پدافند آب استان از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: طرح های پدافندی و پیشنهادات دستگاههای مختلف به منظور حفظ امنیت منابع آب استان تهیه شده که لازم است این طرح ها در قالب طرح پدافند آب استان جمع بندی و به نحو مطلوب اجرا شود.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان به برنامه های دیگری که از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد درحال اجراست اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این طرح ها، طرح پیشنهادی پایش لحظه ای آب برای سالم سازی منابع آب آشامیدنی استان است که پیشنهاد آن براساس یک الگوی بومی ارائه شده است.
طهماسبی در پایان سخنان خود با توجه به اتفاقات اخیر و تعرضات غیرقانونی به خطوط انتقالی آب به استان یزد بر ضرورت اجرای طرح های پدافندی در طول مسیر این خطوط تاکید و خاطرنشان کرد: در کنار این مهم باید با مشارکت سازمانهای مردم نهاد و رسانه های استان آرامش بخشی لازم به جامعه تسرّی یابد تا نگرانی های مردم دراین رابطه مرتفع گردد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..