معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد :

توجه بر حفظ امنیت روانی و آرامش جامعه /بحران آب حساس ترین محور پدافند غیر عامل کشور است

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت روانی و آرامش جامعه در موضوعات مرتبط با مسئله آب،گفت: بحران آب حساس ترین محور پدافند غیرعامل کشور است.

به گزارش یزدی نیوزجلسه شورای پدافند غیر عامل استان یزد با  حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با محوریت تداوم چرخه خدمات حوزه آب استان در شرایط اضطراری و بررسی اقدامات پدافندی پیرامون این موضوع در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه گفت: در موضوعات برآمده از تعرض به خط انتقال آب استان و از سوی دیگر اهمیت تامین آب شرب مردم ،امنیت روانی جامعه و مسئولان اهمیت بالایی دارد و کار پدافند غیر عامل کاهش این آسیب ها و حاکم کردن آرامش و امنیت است.
« محمدعلی طالبی» افزود: با توجه به تجربه  تعرض به خط لوله آب شرب انتقالی به استان در چند ماه گذشته و واکنش های مختلفی که  در سطح جامعه  با آن مواجه هستیم، مسئولان باید فشار و استرس زیادی را تحمل و مدیریت کنند تا این فشار به جامعه کشیده نشده و مردم با آن درگیر نشوند و تمام تلاش ما و همکاری مردم  مدیریت واکنش ها و حفظ شرایط آرام برای حل مسئله آب می باشد.
طالبی ادامه داد:دستگاه های مختلف و مرتبط نسبت به امنیت منابع آبی کاملا هوشیار باشند و بر این مبنا سطح نگهداری و توجه به سلامت و بهداشت منابع تامین آب و امنیت شبکه باید به صورت جدی تقویت شود  تا در شرایط پیش رو  از بروز هر گونه خطرات و تهدیدات احتمالی به دور باشیم.
وی بحران آب را حساس ترین محور پدافند غیرعامل کشور دانست و خاطرنشان کرد:در حل مسئله آب حرکت و برنامه ریزی بر مبنای نگاه ملی ضرورت دارد و اصول پدافند غیرعامل نشان می دهد باید از هر گونه نگاه محلی و منطقه ای خودداری کنیم.
معاون استاندار یزد بیان کرد:در موضوع تعرض نسبت به خط انتقال آب،خوشبختانه از سوی مردم اقدامات ارزشمندی در حال شکل گیری است و تشکل های مردم نهاد دو استان با یکدیگر دیدارها و گفت و گوهای خوبی داشته اند که این موضوعات کمک می کند بتوانیم به گفتمان مشترکی دست پیدا کنیم و البته رعایت اصول پدافندی در تمام مولفه های مربوط به این موضوع اهمیت دارد.
طالبی افزود: با همراهی و جذب مشارکت مردم ،تشکل ها، نخبگان،فرهیختگان و فعالان اجتماعی از یک سو و حمایت و تدابیر دستگاه های مسئول ملی و منطقه ای از سوی دیگر می توان مشکلات مربوط به آب را  مدیریت کرد و سازمان پدافند غیرعامل نیز با جایگاهی که دارد و حمایت های ویژه مادی و معنوی از استان یزد می توان اقدامات موثری انجام داد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت:بر اساس توانمندی و  همکاری که بین دستگاه های مختلف نسبت به موضوع پدافند وجود دارد، اگر سازمان پدافند غیرعامل کشور بخواهد در این حوزه کارهای ارزشمندی را به صورت نمونه و الگو انجام دهد  این آمادگی در استان یزد با توجه به جمیع شرایط وجود دارد .
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..