فرماندار میبد خبر داد؛

سیل زدگان منطقه ندوشن نجات یافتند

فرماندار شهرستان میبد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای مهار حوادث ناشی از بارش باران،‌گفت: به دنبال بارش دیشب 17 نفر در مسیرهای صدراباد و ندوشن گرفتار سیل شدند که با همکاری نیروهای امداد و نجات، شهرداری و سایر دستگاه‌ها نجات یافتند .

به گزارش یزدی نیوز«حسین فلاح» با اشاره به بارش بارندگی‌های قابل توجه در منطقه ندوشن، اظهار کرد: میزان بارندگی‌های سال جاری در منطقه ندوشن، اشنیر و صدرآباد نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است .

 
وی میزان بارش ۲۴ ساعت گذشته در صدرآباد ۲۱ میلی متر، ندوشن ۱۸ میلی متر، اشنیر ۱۷ میلی متر و میبد را ۷.۵ میلی متر عنوان کرد و افزود: در اثر این بارش‌ها شاهد جریان سیل در منطقه بالا دست صدرآباد بودیم که با تدابیر دیده شده این آب‌ها در سیل بندها و بندهای خاکی که توسط منابع طبیعی احداث شده، ذخیره شد .
 
فرماندار شهرستان میبد، با بیان این‌که در شب گذشته احتمال شکستن سد علویه وجود داشت، گفت: با تلاش‌های شهرداری، بخشداری و اداره راهداری شهرستان ندوشن لحظاتی پیش این آب‌ها مهار شد .
 
فلاح در ادامه با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای مهار حوادث ناشی از بارش باران، تصریح کرد:‌ با توجه به پیش بینی بارش باران در ساعات بعدازظهر، ضروری است مردم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کامل داشته باشند .
 
این مقام مسئول با بیان این‌که در شب گذشته خانواده‌ای در فاصله ۱۵ کیلومتری ندوشن درگیر سیل شدند گفت: این خانواده با کمک کارکنان شهرداری ندوشن نجات یافتند .
 
وی افزود:‌ حدود ۱۷ نفر نیز در مسیرهای صدراباد و ندوشن گرفتار سیل شدند که این افراد هم خوشبختانه با همکاری نیروهای امداد و نجات، شهرداری و سایر همکاران نجات یافتند .
 
فلاح با اشاره به این‌که با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی تا کنون حادثه‌ای گزارش نشده است،‌تصریح کرد: با توجه به این‌که در اثر ادامه بارش‌ها احتمال نزدیک شدن آب به بندهای نزدیک شهر میبد وجود دارد، مردم و مسئولین باید با هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.
 
فرماندار میبد با بیان این‌که قسمتی از آسفالت و شانه‌های جاده صدرآباد به ندوشن تخریب شده است، خاطرنشان کرد:‌ با تلاش نیروهای راهداری و همکاران مدیریت استان در حال حاضرتمام راه‌ها باز است .
 
این مسئول در پایان با اشاره به این‌که خسارت وارد شده هنوز ارزیابی نشده است، گفت: به طور کلی حادثه قابل توجهی رخ نداده اما به دلیل بارش تگرگ به باغات استان خسارت هایی وارد شده که ظرف ۲۴ ساعت آینده کلیه خسارت‌ها جمع بندی می‌شود .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..