رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه مطرح کرد:

تصویب حدود ۱۹ میلیارد تومان از طرح‌های اشتغال پایدار ابرکوه/وجود ۸۵۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در ابرکوه

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: از مجموع بیش از 45 میلیارد تومان طرح‌های ثبت‌نامی حوزه اشتغال پایدار عشایر و روستا در ابرکوه، حدود 19 میلیارد آن در کمیسیون فنی استان یزد به تصویب رسیده است.

به گزارش یزدی نیوز«ناصر زارع» از تأیید ۱۸۵ طرح حوزه اشتغال پایدار عشایر و روستا، در کمیته فنی اداره تعاون خبر داد و افزود: از این طرح‌ها ۱۳۲ مورد مربوط به جهادکشاورزی، ۲۱ مورد صنایع‌دستی و گردشگری، دو طرح اداره بهزیستی و یک طرح نیز مربوط به فناوری اطلاعات است. 

 
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های مذکور که نیازمند اعتباری برابر با ۴۵ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان است، پیش‌بینی می‌شود در صورتی ‌که این طرح‌ها مصوبه کمیسیون فنی استان را نیز اخذ کند، برای ۵۹۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد کند. 
 
زارع اظهار کرد: در آخرین خبری که از استان گرفته ‌شد، تاکنون مبلغ ۱۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان از طرح‌های ثبت‌نامی ابرکوه در کمیسیون فنی استان به تأیید رسیده و مقدمات کار جهت ارسال به بانک انجام‌ شده است. 
 
وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال فراگیر نیز تعداد ۱۲ طرح با مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۷۳ نفر به تصویب رسیده است. 
 
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه همچنین به انجام طرح کارورزی و ضرورت اطلاع‌رسانی توسط دستگاه‌های اجرایی در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون در ابرکوه تعداد ۸۵۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار وجود دارد که می‌توانند در طرح کارورزی ثبت‌نام و مشغول به کار شوند. 
 
زارع تاکید کرد: تاکنون از ۸۵۰ مورد فوق تنها ۱۸۰ نفر در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۱۰۸ نفر آنان واجد شرایط بودند. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..