رییس سازمان مدیریت یزد:

پژوهش در حوزه کاهش مصرف آب در استان ضروری است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به این که آب مسئله امروز استان است، گفت: پژوهش در حوزه آب با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب به وی‍‍ژه کاهش مصرف کولرهای آبی ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمجتبی حسینی پور» در جلسه کمیته پژوهش سازمان با بیان این که در انتخاب اعضای این دوره سعی شده تا از همه ظرفیت توسعه‌ای استان استفاده شود، به معرفی اعضای کمیته پژوهش سازمان پرداخت و گفت: در این دوره چهره‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یزد، شهرداری، اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته پژوهش سازمان عضویت دارند.

 
وی در سخنان خود درخصوص اهداف کمیته پژوهش با تاکید بر توجه بیشتر به تحقیقات پایه‌ای، تصریح کرد که در دوره جدید به این حوزه نیز پرداخته خواهد شد.
 
حسینی‌پور با اشاره به اینکه مصمم هستیم در حوزه علوم پزشکی نیز وارد شویم، گفت: افرادی در استان برای مبارزه با سرطان تخصص دارند و می‌توان به حمایت از آنان برخاست.
 
رییس سازمان با بیان این که افتخار داریم همچون گذشته حامی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری باشیم، از مسئولان پارک خواست تا این مهم را از سازمان مدیریت مطالبه کنند.
 
وی گفت: فعالان مستقر در پارک علم و فناوری، فرزندان ما هستند که طی سالیان متمادی به تحصیل مشغول بوده، با حمایت پارک به فضای بازار وارد شده‌اند و مستلزم حمایت هستند . 
 
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به وظایف این سازمان در حوزه فرهنگ، گفت: سعی خواهیم کرد تا در حوزه پژوهش‌های عرصه فرهنگ نیز اقدامات موثر صورت گیرد.
 
وی با بیان این که گردشگری اولویت اصلی توسعه استان است، گفت: قرار گرفتن یزد در فهرست میراث جهانی موید این موضوع است.
 
حسینی پور در سخنان خود با اشاره به این که توسعه مطلوب و پایدار از مسیر شهر می‌گذرد، گفت: باید به شهر توجه کرد چرا که رفاه مردم در شهر رخ می دهد.
 
وی در عین حال گفت: روستاها کانون تولید هستند و می‌بایست مورد توجه قرار گیرند . 
 
رییس سازمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آب مسئله امروز استان ماست، گفت: پژوهش در حوزه آب با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب علی‌الخصوص کاهش مصرف کولرهای آبی ضروری است. 
 
حسینی‌پور با اظهار این که طی سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال از منابع استان به امر پژوهش اختصاص یافته است، گفت: سعی خواهد شد تا علاوه بر اعتبارات سال ۹۷، از همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌ها و همچنین مفاد تبصره ۹ قانون بودجه برای افزایش اعتبارات حوزه پژوهش بهره گرفته شود.
 
وی در پایان هدف نهایی از برگزاری جلسات کمیته پژوهش را حرکت به سمت توسعه پایدار استان عنوان و بر توجه بیشتر به پژوهش کاربردی تاکید کرد.
 
لزوم چاره‌اندیشی درخصوص ضمانت اجرای دستاوردهای پژوهشی، پژوهش در حوزه سرمایه اجتماعی، پژوهش در حوزه‌های علوم جدید، توجه به توانمندسازی نیروی انسانی در اجرای پژوهش ها، توازن در انتخاب مجریان پژوهش‌ها، هدفمندکردن کنفرانس‌ها و همایش ها در استان، اولویت‌بندی حوزه‌های پژوهشی، پژوهش در حوزه مهاجرت، بهره گیری از مشاوران خارجی، حمایت از کتب و نشریات ماندگار در استان، شناسایی نیازهای پژوهشی، پژوهش در حوزه محیط زیست، تعیین جایزه برای تدوین کتاب، لزوم پژوهش در حوزه صنایع راکد استان، مطالعات در حوزه های بنیادین و غیره اهم مطالبی بود که اعضای کمیته به آن اشاره کردند.
 
در پایان این نشست، احکام اعضای جدید کمیته پژوهش سازمان اعطا و مقرر شد تا نشست‌های کمیته پژوهش به طور منظم برگزار شود.
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..