رئیس سازمان صنعت و معدن استان یزد خبر داد:

تلاش برای معرفی یزد به عنوان استان پیشرو در تحقق شعارهای اقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تلاش برای معرفی یزد به عنوان استان پیشرو در تحقق شعارهای اقتصادی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی  در جشنواره تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان یزد اظهار داشت: سال ۹۷ سومین سال متوالی است که شعار آن ذیل عنوان اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود و حمایت از کالای ایرانی شعاری است که از همان ابتدای طرح اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی و مهم آن بوده و امسال به شکل ویژه‌ای بر آن تاکید شده است.

 
وی عنوان کرد: این نامگذاری در ادامه نامگذاری سال گذشته که تاکید آن بر تولید و اشتغال بوده، معنایی دو چندان دارد، شعاری که طبق فرموده مقام معظم رهبری نه تنها در حوزه وظایف مسئولان خواهد بود، بلکه آحاد مردم مخاطب آن هستند.
 
وی افزود: امیدواریم مردم با توجه به ضرورت و اهمیت حمایت از کالای ایرانی نقش وسیع خود را در این رابطه ایفا کنند و تولیدکنندگان نیز در این عرصه با همت و تلاش همیشگی و مضاعف خود در تولید محصولات رقابتی سهم مهم خود را در تحقق این شعار به انجام رسانند.
 
علمدار یزدی ادامه داد: عبارت حمایت از کالای ایرانی فقط محدود به خرید کالای ایرانی نیست و این تنها یک جنبه آن و البته جنبه عمومی آن است و در کنار لزوم توجه خانوارها به خرید کالاهای ایرانی، ارتقای کیفیت تولیدات و تعدیل قیمت محصولات توسط تولیدکنندگان از موارد مهم دیگری است که توجه به آن الزامی است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: دولت به عنوان سیاستگذار و روان کننده چرخ دنده های تولید تلاش های زیادی برای حمایت از کالای ایرانی به انجام رسانده که تداوم آنها در کنار فعالیت بخش های دیگر منجر به تاثیر دوچندان خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین تلاش های سالیان اخیر توجه به بهبود محیط اقتصاد کلان و حل اَبَرچالش‌های اقتصادی بوده است، بهبود شرایط اقتصاد کلان منجر به پیش‌بینی پذیری اقتصاد، کاهش ریسک و حذف هزینه های ناشی از نااطمینانی خواهد شد.
 
علمدار یزدی گفت: افزایش درآمد خانوارهای ایرانی و اشتغال‌زایی پایدار و مستمر، در گرو تولید محصولات با کیفیتِ موردِ انتظارِ بازار و قیمت های رقابتی خواهد بود، لذا به همین جهت و با هدف تامین محیط مناسب اقتصاد کلان، دولت تلاش های بسیاری در پایین نگه داشتن نرخ تورم و به حداقل رساندن نوسانات آن داشته است.
 
وی اظهار داشت: همچنین با ایجاد شفافیت و توازن در بودجه کشور، درآمدها و هزینه های دولت در راستای ثبات اقتصاد کلان و تامین رفاه اجتماعی تنظیم شده است.
 
علمدار یزدی افزود: در استان یزد مجموعه دولت به مدیریت استاندار تمام توان و تلاش خود را در راستای تسهیل و رفع موانع تولید به کار بسته و امیدوار هستیم در سال جاری که با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، استان یزد به عنوان الگو و پیشرو در تحقق این شعار شناخته شود؛ در همین رابطه شناخت بهتر از ترکیب و سهم بخش های مختلف اقتصادی استان کمک شایانی خواهد کرد تا لنگرگاه توسعه استان را بشناسیم و منایع استان را برای تحقق حداکثر بازدهی مدیریت کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..