رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان:

کیفیت تولیدات ملی ارتقاء یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ماده شش قانون حقوق مصرف کننده گفت: تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمود نوابی در پنجمین جشنواره تجلیل از بنگاه های برتر اقتصادی حامیان حقوق مصرف کننده با اشاره به ماده شش قانون حقوق مصرف کننده اظهار داشت: متاسفانه این ماده از قانون مورد غفلت قرار گرفته بود که با دستور وزیر صنعت و همکاری انجمن ها در سطح استان ها در حال انجام است.

 
وی با بیان اینکه بر اساس این قانون دستگاه ها در سطح استان ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند، ادامه داد: اگر این قانون مورد توجه باشد قطعا مسابقه خدمت رسانی را در سال های آتی خواهیم دید.
 
معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به تشریح برنامه ها و اولویت های این سازمان در سال جاری پرداخت و اضافه کرد: در مبارزه با قاچاق جدی تر ورود خواهیم کرد و از همه ارکان های نظام خواستار این هستیم که از مرزها در این زمینه همراهی و برخورد داشته باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های مرتبط باید در تراز مبارزه با مواد مخدر در زمینه کالای قاچاق ورود کنند، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال، این اقدام زمینه مصرف کالای داخلی و حمایت از آن را بیش از پیش فراهم می کند.
 
نوابی با بیان اینکه مسئولان نیز باید در سطح خود و زندگی های خود نیز به مصرف کالای ایرانی بپردازند تا مورد توجه مردم هم باشد عنوان کرد: صدا و سیمای ما نیز باید در ساخت سریال ها و تبلیغات خود هم به این موضوعات توجه ویژه داشته باشد و حداقل برای امسال اقداماتی ویژه داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه سیستم مالیات و بانک و بیمه و گمرک هم در زمینه حمایت از کالای داخلی اقدامات درخور داشته باشند، تصریح کرد: امور مالیاتی اگر بنای بر حمایت دارد و بانک ها در عمل به دنبال حمایت باشند باید دفاتر مالیاتی را بپذیرند و سود تسهیلات را کم کنند.
 
معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نیز باید گارانتی را به بالای پنج سال برسانند و فراتر از مرزها را به تصاحب درآورند، اظهار داشت: مصرف کننده و تولید کننده لازم و ملزوم یکدیگرند و مصرف کننده نیز باید با انصاف با کالای ایرانی برخورد کنند.
 
وی با بیان اینکه تولید کننده باید قیمت را روی کالا درج کند و از ارائه فاکتور امتناع نداشته باشد، تصریح کرد: تولید باید با سلیقه مشتری همراه باشد و حقوق اولیه مصرف کننده را رعایت کند تا فروش مستمری داشته باشد.
 
نوابی با بیان اینکه شعار کالای فروخته شده پس گرفته نمی شود توهین به حقوق مصرف کننده است، اظهار داشت: برای اینکه مصرف کننده به مصرف تولید داخلی روی بیاورد لازم است تا کالای فروخته شده را پس گرفت و نظر مصرف کننده را جلب کرد.
 
وی از دیگر موارد مورد توجه از سوی تولیدکننده را افزایش کیفیت تولید برشمرد و عنوان کرد: تولید کنندگان لازم است در بسته بندی محصول خود دقت ویژه ای داشته باشند و طوری محصولاتشان را بسته بندی کنند تا مصرف کننده را ترغیب به مصرف کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..