معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار: تقویت بخش خصوصی راهبرد اصلی دولت است/ در حوزه اقتصاد استان کاری به جناح بندی های سیاسی نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تاکید براینکه در حوزه اقتصاد استان منافع مردم استان و کشور برای ما مهم است و کاری به گرایشها و جناح بندی های سیاسی نداریم، گفت: راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید تقویت بخش خصوصی است.

به گزارش یزدی نیوزپنجمین همایش تجلیل از بنگاههای اقتصادی و دستگاههای اجرایی حامی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور استاندار یزد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در سالن همایشهای اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی در این مراسم  با اشاره به اینکه رشد آمار بیکاران استان در پایان سال ۹۶ متوقف شده است، بیان کرد: با وجود افزایش تعداد متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ، شاهد رشد تعداد اشتغال جدید در واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم.
"علی زینی‌وند" ادامه داد: در طول تاریخ بحث مشتری مداری و توجه به حقوق مصرف کننده همیشه محور تولید در دنیا بوده است.
وی افزود: امروزه بیش از ۸۰ درصد از اقتصاد دنیا بر مبنای عرضه و تقاضا و رفع موانع گمرکی راه خودش را دنبال می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خاطرنشان کرد: اگر در ۱۰ سال گذشته کسی می خواست به تکنولوژی و علم جدیدی دست پیدا کند کار بسیار سختی بود ولی امروز تجربه جهانی بشر در عرصه های مختلف تکنولوژی روز را در دسترس همه قرار داده است.
زینی وند بیان کرد: به همین دلیل راهکار مناسب این است که دولت خودش را چالاک و کوچک کند زیرا هر یک درصد که ما توان و نقش بخش خصوصی را در کشور تقویت کنیم هم وضع کشور بهتر می شود و هم نگرانی های آینده ما کاهش می یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: در شرایطی که امروز داریم و نگرانی های زیادی در ارتباط با حوزه بین الملل وجود دارد، باز بخش خصوصی می تواند نجات دهنده کشور باشد و همه فعالیت ها باید با محوریت بخش خصوصی انجام شود.
زینی‌وند خاطرنشان کرد: در همین ایام که با تصمیم دونالد ترامپ آمریکا از برجام خارج شده است اگر ما بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و هیئت‌های تجاری را جایگزین هیئت‌های دولتی در سفرهای خارجی کنیم، قطعا زمینه رفع مشکلات ناشی از تهدیدها، تحریم‌ها و تصمیم‌های آمریکا برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم به صورت فنی به مسئله رفع مشکلات ناشی از تحریمها نگاه کنیم باید بخش خصوصی ما در کشورهای مختلف جهان حضور پیدا کند و با بخش‌های خصوصی آن کشورها به گفت‌و‌گو و مذاکره بپردازد و راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید نیز حمایت جدّی و تقویت بخش خصوصی است.
صنایع دانش بنیان در استان تقویت شوند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در استان یزد و در حوزه اقتصاد با مشکلات مختلفی مواجه هستیم که یکی از این  مشکلات این است که در گذشته ایجاد شغل برای افراد با سطح تحصیلات پایین بوده ولی یزد ۲۴ سال است که در سطح کشور رتبه نخست کنکور را دارد و همین موضوع موجب شده که بیشترین بیکاران یزد در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و بانوان تحصیلکرده هستند.
زینی وند با تاکید بر اینکه نیاز امروز استان این است که صنایع دانش‌بنیان در یزد تقویت شوند و زمینه به کارگیری فارغ التحصیلان فراهم شود، افزود: از خارج شدن برخی از واحدهای تولیدی که تلاشی برای بروزرسانی کارخانه‌ها و سیستم ها و تکنولوژی های خود نمی‌کنند، نگران نیستیم بلکه شاید این موضوع سبب شود که آنها به سمت کار بهتری بروند ولی تلاش ما این است که از واحدهایی که سعی در بروزرسانی دانش نیروهای خود دارند با تمام توان حمایت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار  تصریح کرد: حلقه مفقوده دیگر صنعت یزد این است که ذهن تولید کنندگان این استان بیشتر در جهت تولید است در صورتی که تولید زمانی موفق می‌شود که ابتدا بازار مصرف پیدا شود و بعد براساس نیاز آن بازار اقدام به تولید کنیم.
وی ادامه داد: درحال حاضر ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ایران در استان یزد تولید می‌شود و نمی‌توانیم با همین سبک سنتی محصولات را به فروش برسانیم بلکه باید تولیدمان را بر اساس نیاز مشتریان داخلی و خارجی ایجاد کنیم و با استفاده از دستگاه‌های به روز هم کیفیت را افزایش دهیم و هم قیمت را پایین آوریم.
زینی وند با اشاره به اینکه مدیران شجاع، خوش فکر، باانگیزه و پُرتوان در یزد کم نیستند، شهردار یزد را یکی از این مدیران دانست و گفت: ما وظیفه داریم که از این مدیران شجاع حمایت کنیم و از طرف دیگر این مدیران هم بدون ترس و هراسی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را با قدرت به پیش ببرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: باید فضای استان یزد را به شیوه‌ای ترسیم کنیم که کارهای خوب و قوی به خوبی در استان مورد حمایت قرار گیرند و برجسته شوند و به این صورت مدیران ضعیف و برنامه های ناکارآمد خودشان خود به خود از چرخه فعالیت کنار می‌روند.
زینی وند در پایان سخنان خود تاکید کرد: در حوزه اقتصاد و فعالیتهای اقتصادی کاری به گرایشها و جناح بندی های سیاسی نداریم و اصول و راهبرد مدیریت ارشد استان در این حوزه منافع مردم استان و کشور، اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید و توسعه همه جانبه استان است.
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از واحدهای تولیدکننده و دستگاههای اجرایی استان که حمایت کننده حقوق مصرف کنندگان بودند، با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..