معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در یزد: مبارزه با قاچاق کالا در ردیف مبارزه با مواد مخدر باشد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در استان یزد گفت: دستگاههای اجرایی و به ویژه بخشهای انتظامی و نظامی، مبارزه با قاچاق کالا را در ردیف مبارزه با قاچاق مواد مخدر ببینند.

به گزارش یزدی نیوزمراسم تجلیل از بنگاههای اقتصادی و دستگاههای اجرایی حامی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور استاندار یزد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در سالن همایشهای اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد.

معاون وزیر صنعت در این مراسم مبارزه با قاچاق کالا را از اولویتهای اصلی دولت در سال حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و گفت : این سازمان فقط می تواند در بخش عرضه کالای قاچاق این مبارزه را داشته باشد.
"سیدمحمود نوابی" با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان در یزد ادامه داد: در حالی که برخی از استان‌های کشور هنوز حتی یک همایش تجلیل از فعالان اقتصادی برگزار نکرده اند استان یزد جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است.
نوابی خاطرنشان کرد: امروز نباید حرف ما این باشد که چه شرکت‌هایی حقوق مصرف کنندگان را رعایت می‌کنند بلکه لازم است که دیگر تمام افراد حقوق مصرف کننده را رعایت کنند و تجلیل از پیشروهای این عرصه باشند.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان درباره شعار سال گفت:مسئولان علاوه بر اینکه در گفتارشان از کالای ایرانی حمایت می کنند باید خودشان هم کالای ایرانی مصرف کنند و در کنار آن هم صدا و سیما برای حمایت از کالاهای ایرانی، به تبلیغ کالای داخلی بپردازد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته شبکه ایران کالا در این زمینه خوشبختانه به وجود آمده و اقدامات خوبی هم انجام شده ولی این اقدامات به اندازه کافی جوابگو نیست.
وی با تاکید بر اینکه کالایی که بتواند به خارج از کشور راه پیدا کند قطعا می‌تواند بازار خود را تصرف کند، بیان کرد: تنها ۲۰ درصد از تبلیغاتی که در سطح شهرها انجام می‌شود می‌تواند کالای خارجی را تبلیغ کند آن هم به صورتی که وهن کالای داخلی به حساب نیاید.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تصریح کرد: تولید کنندگان باید دوره‌های ضمانت و گارانتی را بالاتر برند زیرا الان یکسال و دو سال گارانتی جوابگو نیست و حتما باید میزان آن را افزایش دهیم.
نوابی با اشاره به اینکه شرایط باید به گونه‌ای باشد که فروشنده از خرید مشتری تشکر کند تصریح کرد: متاسفانه شخصی که بخواهد از فروشنده فاکتور بگیرد خجالت می‌کشد و گاهی مورد تمسخر توسط فروشنده قرار می‌گیرد در حالی که این موضوع باید یک اصل باشد.
وی هر کالای خارجی را دارای کیفیت ندانست و گفت: برخی از این کالاها که کیفیت ندارند به سفارش مشتری وارد کشور می شود و باید در این خصوص فرهنگسازی کنیم.
معاون وزیر صنعت در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر هر فردی در هر جایگاهی وظیفه خودش را به خوبی و درستی انجام دهد بازار یک کشور اسلامی نیازی به کنترل زیاد نخواهد داشت.
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از واحدهای تولیدکننده و دستگاههای اجرایی حامیان حقوق مصرف کننده با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..