رییس اتاق بازرگانی استان یزد:

بازارهای زیرپله‌ای تهدیدی جدی برای تولید داخلی است

رییس اتاق بازرگانی با بیان این‌که حمایت از کالای ایرانی مستلزم حمایت مستمر از تولید کنندگان است، گفت: بازارهای زیرپله‌ای تهدیدی جدی برای تولید کننده و مصرف کننده داخلی است.

به گزارش یزدی نیوز«قمی» در پنجمین دوره جشنواره تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر استان، ضمن تشکر از استاندار یزد برای پیگیری جدی بحث آب یزد، اظهار کرد: گسترش تولید و تنوع کالا آرامش بسیاری برای آحاد جامعه فراهم کرده است.

 
وی با بیان این که آرامش ناشی از تنوع و گسترش تولید دارای دو بعد مثبت و منفی است، افزود: در فقه اسلامی بحث حمایت از حقوق مصرف کننده وجود داشته است و این نشان دهنده اهمیت این مهم در فعالیت های اقتصادی است.
 
رییس اتاق بازرگانی استان یزد گفت: در ایران مسئولیت تولید کننده از طریق مسئولیت مدنی شناخته شده است و این در حالی است که این قانون آن طور که باید و شاید از حقوق مصرف کننده حمایت نمی‌کند.
 
قمی در بخش دیگری از سخنان خود بازارهای زیرپله‌ای را تهدید جدی برای تولید کننده و مصرف کننده داخلی دانست و بیان کرد: توسعه تولیدات داخلی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های اجرایی اتاق بازرگانی و مدیریت اقتصادی استان است.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اهمیت شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال«حمایت از کالای ایرانی» تعیین شده است، خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی مستلزم اجرای نظارت های دقیق به منظور جلوگیری از بازارهای زیرپله‌ای و حمایت مستمر از تولید کنندگان است.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..