مطالبات ۱۲ میلیارد تومانی پیمانکاران آبفار یزد/اکثر پیمانکاران در حال انصراف هستند

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به مطالبات 12 میلیارد تومانی پیمانکاران و فروشندگان کالا از شرکت آبفار، اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت‌ها و نبود اعتبارات کافی، اکثر پیمانکاران این شرکت در حال انصراف هستند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد فاتحی» در نشست تخصصی آب که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل شرکت‌های حوزه آب و جهادکشاورزی و برخی دیگر از مدیران مرتبط استان که به میزبانی شرکت آبفار برگزار شد، اظهار کرد: ۱۱۶ طرح آبرسانی روستایی در اعتبارات استانی تعریف شده و این در حالی است که ۱۲ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و فروشندگان کالا از شرکت آبفار است.

 
وی ادامه داد: ۵۳ مورد از چاه‌های شهرستان تفت نیاز به کف‌شکنی دارند که تحقق این امر مستلزم تامین اعتبارات مورد نیاز است.
 
مدیر عامل آبفار یزد با اشاره به این که به دلیل افزایش قیمت‌ها و نبود اعتبارات کافی،  اکثر پیمانکاران این شرکت در حال انصراف هستند، عنوان کرد: کف‌شکنی منابع آب، کمک‌رسانی به آب‌رسانی سیار، حصارکشی تاسیسات و بازسازی شبکه توزیع آب از اقدامات این شرکت جهت آب‌رسانی بهتر و موثرتر به روستاهای استان است.
 
«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در این نشست بیان کرد: یزد، مرکز سلامت خاورمیانه است و رو آوردن به گیاهان دارویی می‌تواند زمینه‌ای جهت مدیریت مصرف آب و تامین اشتغال کشاورزان باشد . 
 
وی در این باره این روش را بهترین راه برای مدیریت مصرف آب و تامین اشتغال کشاورزان دانست.
 
«محمدمهدی جوادیان‌زاده» مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد نیز خاطرنشان کرد: باید به سوی مدیریت مصرف ۱۰۰ برویم بدین معنی که ۵۰ درصد مدیریت مصرف در بخش کشاورزی، ۳۰ درصد در بخش صنعت و ۲۰ درصد در بخش شرب صورت بگیرد.
 
وی افزود: کشت‌های کم‌آبخواه با بهره‌وری بالا، رو آوردن به گیاهان دارویی، تامین اشتغال کشاورزان، بازچرخانی پساب‌، فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف، مدیریت مشارکتی، طرح پایداری و آمایش آب و طرح حفاظت لوله خط انتقال آب به استان از اقدامات این شرکت جهت بهبود وضعیت آب استان است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..