وزیر اطلاعات:

عهدشکنی ترامپ، وحدت داخلی و عزت بین‌المللی ایران را می‌افزاید

وزیر اطلاعات گفت: سست‌عهدی و پیمان‌شکنی یک‌طرفه رئیس‌جمهور آمریکا مورد تائید هیچ‌کس نیست و این‌گونه رفتارها، وحدت و انسجام ملی و عزت بین‌المللی جمهوری اسلامی را تقویت کرده و بر قدرت اثرگذاری ایران در ملاحظات جهانی می‌افزاید.

به گزارش یزدی نیوز«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی» روز شنبه در نشست شورای اداری استان یزد و آیین معارفه مدیرکل اطلاعات این استان، اعتمادآفرینی و اطمینان‌بخشی را زیرساخت اصلی رسیدن به توسعه و آینده درخشان کشور دانست و افزود: انسجام و پیوند مردم و مسئولان مانع زیاده‌خواهی دشمنان خواهد بود.

وی در خصوص موضع‌گیری جدید ترامپ، اظهار کرد: هیچ آدم عاقلی در طول تاریخ، سست‌عهدی و پیمان‌شکنی یک‌طرفه رئیس‌جمهور آمریکا را تأیید نمی‌کند و این‌گونه رفتارها شوکت انقلاب شکوهمند اسلامی را می‌افزاید تا پرچم انقلاب به دست صاحب‌الزمان (عج) برسد.
علوی همچنین در خصوص رویکرد کشور بر اساس نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: باید در برابر کارآفرینان دست ادب به سینه گذاشت و از سرمایه‌گذاران برای رونق تولید در داخل کشور حمایت کرد.
وزیر اطلاعات افزود: با هرگونه اقدامی که سرمایه‌گذاری را در کشور تهدید می‌کند باید به‌عنوان مسئله‌ای امنیتی برخورد شود، چراکه این‌گونه رفتارها موجب فرار سرمایه و بروز مشکلات اقتصادی در کشور می‌شود.
علوی پیش‌بینی راهکاری جایگزین زندان و حبس برای بدهکاران بانکی را ضروری خواند و اظهار کرد: در کنار تقویت سلامت اقتصادی باید با برخوردهای ناصحانه، مشفقانه و دلسوزانه مانع از بروز تخلفات اقتصادی شد.
علوی با تبیین امنیت بی‌بدیل کشور که به همت همه دستگاه‌ها به وجود آمده، عنوان کرد: همه قوا در برابر دشمن به‌عنوان ید واحده هستند و درعین‌حال برای مردم مشکل‌گشا خواهند بود.
وزیر اطلاعات با اشاره به منطق قرآن که حکومت را برای مردم می‌داند، گفت: بر اساس آموزه‌های اسلام، حاکمیت و مردم حقوقی بر یکدیگر دارند که اگر آن‌ها رعایت شود، ثمرات خوبی شامل آنان خواهد شد.
وی برقراری امنیت، بازیابی جایگاه دین و بقاء و دوام ساختار حکومت را در گروی ادای حقوق و اجرای عدالت دانست و افزود: در اسلام، ارزش آبروی انسان‌ها از کعبه نیز بالاتر قرار دارد و باید در حفظ حیثیت و آبروی افراد کوشش کرد.
علوی بر حفظ امنیت فیزیکی و روانی در جامعه تأکید کرد و گفت: در جامعه‌ای که احساس امنیت و شادابی نباشد، برکتی وجود نخواهد داشت بلکه مردم باید انگیزه فعالیت و تلاش در سایه امنیت پایدار همراه با سرور و شادمانی داشته باشند تا به رشد و پیشرفت در همه بخش‌ها دست یابند.
وی خطاب به مسئولان گفت: جامعه در صورت وجود امنیت و آرامش به شکوفایی می‌ر‌سد، لذا باید با هر آنچه موجب سلب آرامش و نشاط می‌شود، مقابله کرد.
وزیر اطلاعات بابیان اینکه در حکومت اسلامی همه‌چیز باید در خدمت مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی باید به‌گونه‌ای به مردم خدمت‌ شود که از مسئولان رضایت داشته باشند و با شکر نعمت از امانتی که به مدیران و مسئولان واگذارشده است، صیانت کنند.
وی ملاک عملکرد وزارت اطلاعات را رضایت الهی و سپردن بار امانت مسئولیت به خادمان واقعی ملت دانست و گفت: رفع اختلافات، اصلاح امور و قرار نگرفتن در مسائل حزبی و جناحی سرلوحه اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) است.
علوی بر تحکیم انسجام و وحدت در جامعه تأکید و تصریح کرد: باید در خدمت مردم و وحدت جامعه بود تا سطح رضایت مردم از مسئولان ارتقاء یابد و در سایه آرامش و امنیت پایدار، مشکلات و کاستی‌ها رفع شود.
وی اقدامات سلبی و دستگیری را آخرین راهکار در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: وزارت اطلاعات با تدابیر علمی و هم‌افزایی، مشکلات را با کمترین هزینه رفع می‌کند تا دلدادگی مردم به‌نظام حفظ شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد نیز در این نشست گفت: وزارت اطلاعات باید مانند نخ تسبیح و به‌عنوان حلقه اتصال تمامی قوا در مسیر حفظ وحدت و انسجام در جامعه گام بردارد.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی یکی از نیازهای جامعه امروز به‌ویژه پس از اتفاق‌های اخیر (خروج آمریکا از برجام) در عرصه‌ بین‌المللی را تقویت روحیه توکل به خداوند دانست و افزود: باید این باور که خدا در صدر امور قرار دارد و در قرآن کریم به بندگانش وعده پیروزی داده است را در دل‌های مردم و مسئولان به‌عنوان یک فرهنگ تقویت و نهادینه کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به برگزاری همایش شیخ غلامرضا فقیه خراسانی پنجشنبه هفته گذشته در یزد و برخی خصوصیات بارز این روحانی فاضل اظهار کرد: این عالم بزرگ در کارها و نیز خدمت به مردم اخلاص فراوانی داشت و تمام هم‌وغمش، هدایت مردم بود.
ناصری یزدی یادآور شد: امروز هم مردم به خلوص در خدمت و دستگیری از نیازمندان بدون ملاحظه ظاهری نیاز دارند.
وی ادامه داد: این خصلت‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ه) و نیز رهبر معظم انقلاب است که عشق و ایمان به خدا و صداقت ایشان به مردم انگیزه دفاع از آرمان‌های انقلاب را می‌دهد.
امام‌جمعه یزد با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی مناسب به مردم در ایجاد انگیزه و تداوم علاقه آن‌ها به‌نظام نیز اظهار کرد: تقویت خدمت به مردم با توکل و اعتماد به خدا در داخل، مانع توطئه‌ها و تقویت بیشتر در مقابل سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه تأکید کرد: باید احساس مسئولیت را در بین مدیران و مسئولان تقویت کرد و با استفاده از نیروی انسانی نخبه و توانمند با تشکیل اتاق‌های فکر برای خدمت عاشقانه و صادقانه به مردم گام برداشت و آن موقع، مشت‌های خود را محکم بر دهان یاوه‌گویی دشمنان وارد کنیم.
وی با قدردانی از خدمات ارزنده وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: چشم‌های تیزبین و باز سربازان گمنام در همه عرصه‌ها ضامن امنیت است، باید مسئولان را در مسیر پاسخگویی به خواسته‌های به‌حق مردم ترغیب کرد تا وحدت و یکپارچگی جامعه بیشتر تقویت شود.
استاندار یزد نیز در نشست شورای اداری استان یزد بابیان نقش مؤثر یزدی‌ها در ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی افزود: مردمان این بخش از سرزمین ایران از دیرباز در بنای فرهنگ و تمدن اسلامی نقش مهمی داشتند و از سوی دیگر ظرفیت‌های بالایی در برقراری امنیت پایدار در کویر مرکزی از گذشته تاکنون نیز وجود داشته است.
محمود زمانی قمی افزود: تأسیس حوزه علمیه قم از سوی عالم وارسته آیت‌الله حائری یزدی و نقش عالم مجاهد شهید صدوقی در شکل‌گیری و هدایت بخشی از نهضت اسلامی در انقلاب اسلامی نمونه‌هایی از این نقش‌آفرینی‌هاست.
استاندار یزد با گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار شهید استان به‌ویژه شهیدان پاک‌نژاد و منتظر قائم تصریح کرد: امروز این استان با دلاورمردی مردمانش در دفاع از کیان جمهوری اسلامی و بوی‍ژه منطقه کویر مرکزی کشور چون کوه مقاوم ایستاده‌اند.
زمانی قمی با اشاره به نقش یزد در حوزه‌های اقتصادی اظهار کرد: این استان در بخش تولید فراتر از مرزهای استان عمل کرده است و در برخی حوزه‌های نقش ممتازی در کشور دارد.
وی یادآور شد: این استان ۲۷ درصد تولید نساجی، بیش از نیمی از تولید کاشی و سرامیک و ۱۵ درصد فولاد کشور را در کنار عنوان دومین استان معدنی ایران و متنوع‌ترین منطقه در مواد را معدنی دارد.
وی در ادامه به نقش یزد در ایجاد امنیت پایدار در کویر اشاره کرد و ادامه داد: بخشی وسیعی از مناطق کویری خالی از سکنه است، که با مشارکت، حفظ وحدت، همدلی، صمیمیت مردم، مسئولان، نیروهای انتظامی و امنیتی استان موجب ایجاد امنیت شده و مسیر خوبی را برای فعالیت پیش روی استان قرار داده است.
زمانی قمی همچنین با قدردانی از نقش شایسته اداره کل اطلاعات استان در ایجاد امنیت و نیز وحدت میان مسئولان از یک‌سو و اعتماد مردم یادآور شد: عملکرد بسیار منطقی، دقیق و پخته مدیرکل سابق اطلاعات استان به‌ویژه در حوادث ۶ ماهه گذشته مانند اتفاقات دی‌ماه سال ۹۶ قابل‌تجلیل است.
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد که مدیرکل جدید اطلاعات و اعضای شورای تأمین نیز در همین مسیر و حول محور صمیمیت و وحدت استان که نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد در صدر آن قرار دارد، گام بردارند.
در پایان نشست شورای اداری استان یزد که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، از عملکرد مدیرکل سابق اطلاعات استان یزد تقدیر و مدیرکل جدید اطلاعات این استان معرفی شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..