مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

توجه به آموزش و مهارت ورزی، پشتوانه توسعه کسب‌وکار بانوان است / اجرای طرح ” مسیر کسب‌وکار من ” در استان یزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد توجه به آموزش و مهارت ورزی را پشتوانه‌ای مهم برای توسعه کسب‌وکار بانوان بیان کرد و از فرصت باقی‌مانده 10 روزه ثبت‌نام برای حضور صاحبان ایده و کسب‌وکارهای نو در طرح " مسیر کسب‌وکار من"خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز جلسه کارگروه زنان و خانواده استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و با محوریت هم‌اندیشی پیرامون طرح " مسیر کسب‌وکار من "،‌اجرای طرح‌های حمایتی خرید کالای ایرانی و جشنواره فصلی مدیریت مصرف آب و انرژی در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به اتفاقات اخیر درزمینهٔ برجام، با فصل جدیدی برای تلاش، همدلی و همراهی مضاعف در مسیر سرافرازی و تحقق اهداف کشور روبه‌رو شده‌ایم و همه باید در این جریان تلاش کنیم.
«رقیه کرمانیان» اظهار داشت: در راستای توجه به آموزش و مهارت ورزی به‌عنوان پشتوانه مهم در توسعه کسب‌وکار بانوان، اجرای طرح مسیر کسب‌وکار من بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرکز توسعه کارآفرینی کشور در استان‌ها با محوریت دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری اجرا می‌شود.
کرمانیان افزود: ثبت‌نام در سامانه این طرح از ۱۰ روز گذشته آغازشده و ۱۰ روز دیگر نیز ادامه دارد که در حال حاضر استان یزد ۵۹ نفر متقاضی ثبت داشته است که از علاقه‌مندان و فعالان این عرصه برای ثبت‌نام و حضور در این دوره آموزشی بر مبنای حمایت از ایده‌ها و فعالیت‌های نو کسب‌وکار دعوت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای هراستان ۱۰۰ نفر سهمیه آموزشی در نظر گرفته‌شده است که در استان یزد این سهمیه به ۷۰ نفر از زنان و ۳۰ نفر از مردان اختصاص داده‌شده است تا بستری برای تبدیل ایده‌ها به فرصت و شغل آن‌هم مبتنی بر آگاهی، آموزش و آشنایی باتجربه‌های موفق صورت گیرد.
گفتنی است در این کارگروه ‌اجرای طرح‌های حمایتی خرید کالای ایرانی و جشنواره فصلی مدیریت مصرف آب و انرژی با تأکید نقش‌آفرینی بانوان در خانواده و جامعه موردبحث و بررسی قرار گرفت و گزارشی از فعالیت دستگاه‌های اجرایی فعال درزمینهٔ استاندارد، برند سازی، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و شناسایی محصولات باکیفیت بومی ارائه و اجرای برنامه‌های مداوم و مستمر در این حوزه با مشارکت بانوان در دستور کار قرار گرفت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..