امام‌جمعه ابرکوه:

فعالیت‌های هلال احمر، احیای سنت اولیا الهی است

امام ‌جمعه ابرکوه در جمع اعضای جمعیت هلال احمر این شهر گفت: هلال‌احمر از دیدگاه ما جایگاه اداری ندارد بلکه دارای یک جایگاه معنوی و ارزشی است که محور تمام فعالیت‌های آن احیای سنت اولیا الهی است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های کلیه اعضای جمعیت هلال‌احمر ابرکوه، گفت: هلال‌احمر از دیدگاه ما جایگاه اداری ندارد بلکه دارای یک جایگاه معنوی و ارزشی است که محور تمام فعالیت‌های آن احیای سنت اولیا الهی است؛ چرا که یکی از شاخصه‌های زندگی اولیا خدا امداد و یاری‌رسانی به گرفتاران و نیازمندان بوده است.

وی تأکید کرد: کار و تلاش فعالان هلال‌احمر در قالب بخشنامه و آیین‌نامه‌ها نمی‌گنجد بلکه تلاشی است که در راستای شرافت، حیثیت منزلت انسانی، همنوع دوستی و ابراز عاطفه و محبت و مودت نسبت به یکدیگر است.
حجت‌الاسلام حسینی در پایان از اعضای هلال ‌احمر ابرکوه خواست تا مشکلات و نیازهای خود را عنوان کنند تا به آن‌ها رسیدگی شود.
«خلیل اکرمی» رییس جمعیت هلال‌احمر ابرکوه نیز در این دیدار اظهار کرد: نجاتگران، امدادگران، اعضای داوطلب و جوانانی که با این مجموعه همکاری می‌کنند، همگی انسان‌های خیرخواه و خیّری هستند که بدون کوچک‌ترین چشمداشت مادی و به‌ صورت کاملاً داوطلبانه در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، غنچه‌های هلال و غیره فعالیت می‌کنند.
«جمشید مشتاقیان» یکی از اعضای جمعیت هلال احمر ابرکوه نیز گفت: در کشور ایران به دلیل فراوانی بلایای طبیعی و صدمات ناشی از تصادفات رانندگی، هلال‌احمر از جایگاه بسیار ویژه و مهمی در حوزه رسیدگی، امداد و پشتیانی حوادث برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس علاوه بر تقویت بُعد امداد و نجات، نیاز است که در بُعد آموزشی نیز یک بسیج همگانی ایجاد شود تا مسئله آموزش که مهم‌ترین بخش است، توسعه یابد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..