همزمان با پنجمین همایش روز ملی ریاضیات و بزرگداشت خیام؛

معلم پیشکسوت ریاضی استان یزد تجلیل شد

همزمان با پنجمین همایش روز ملی ریاضیات و بزرگداشت خیام نیشابوری در دانشگاه امام جواد (ع) یزد، از «سید جمال الدین نبی پور» معلم پیشکسوت ریاضی استان تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوز«غضنفر میرجلیلی» معاون دانشگاه امام جواد (ع) در پنجمین همایش روز ملی ریاضیات و بزرگداشت خیان نیشابوری، اظهار کرد: امسال برای پنجمین سال متوالی، دانشگاه امام جواد (ع) یزد از بزرگان ریاضیات استان تحت عنوان روز ملی خیام نیشابوری تجلیل می‏‏کند.

وی با بیان این که تاکنون خیام را از دیدگاه‏‏های ادبی، فلسفی و علمی مورد بررسی قرار داده‏‏اند، افزود: متاسفانه آنچنان که باید دستاوردهای دانشمندان ایرانی ثبت و ضبط نشده و اغلب کشورهای غربی که دست به قلم دارند، آنها را ثبت و ضبط کرده‎‎اند.
وی با اشاره به فرموده علامه جعفری در مورد خیام در یکی از کتاب‎‎های خویش، عنوان کرد: علامه جعفری فرمودند که برخی اشعار منسوب به خیام از خیام نیست و با این بیان خود، تهمت لامذهبی را از وی برداشتند.
میرجلیلی تصریح کرد: خیام در مکانیک، هیدرو استاتیک، موسیقی، هندسه، شعر و غیره  سرآمد بود ولی چون شاگردپروری خوبی نداشت، اطلاعات و علوم او به درستی تداوم نیافت.
معاون دانشگاه امام جواد(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روز بزرگداشت خیام بهانه‎‎ای برای تجلیل از اساتید ریاضی استان است، ابراز امیدواری کرد که این سنت حسنه در سال‏‏های آینده نیز در این دانشگاه ادامه پیدا کند. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..