شاگرد حاج شیخ غلامرضا یزدی:

علمای معاصر آیت الله یزدی به جایگاه این شیخ مردمی غبطه می خوردند

یکی از شاگردان حاج شیخ غلامرضا یزدی گفت: علمای دوران آیت الله فقیه خراسانی به جایگاه این شیخ مردمی و ارادت مردم به ایشان، غبطه می خوردند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدحسن قافی در کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی) با اشاره به اینکه حاج شیخ از عرفان بالایی برخوردار بود، اظهظاهر داشت: ایشان علاقه چندانی به بیان مطالب عرفانی و فلسفی نداشت اما در صورت لزوم این موارد را به زبان عوام مطرح می کرد.

 
وی عنوان کرد: در مواردی که افراد گلایه‌ای از وضعیت هستی یا موارد مختلف می‌کردند به زبانی ساده بیان می‌کرد که تو خدایی یا او، و به این صورت زمینه هدایت افراد را فراهم می‌کرد.
 
شاگرد مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) بیان کرد: منبری نیست که من صحبت کنم و در آن منبر نامی از حاج شیخ را در آن نبرم، من از کودکی محبت و محضر ایشان را درک کردم.
 
قافی خاطرنشان کرد: من در موارد مختلف صحبت‌های ایشان را شنیدم ولی نجف که رفتم عظمت حاج شیخ را فهمیدم، ایشان احترام بسیار ویژه‌ای به همه داشت و برای طلاب خدمت بسیار زیادی انجام داد.
 
وی، احترام به سادات را یکی از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی دانست و عنوان کرد: حاج شیخ هیچ زمانی جلوتر از یک سید حرکت نمی‌کرد و همیشه در مقابل طلاب به ویژه طلبه‌های سید بلند می‌شد.
 
این استاد برجسته حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مرحوم حاج شیخ جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین علمای دوران خویش به ویژه در نجف داشتند و همه به عظمت ایشان قبطه می‌خوردند.
 
شاگرد مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) تصریح کرد: مرحوم حاج شیخ همیشه مورد احترام خاص مردم استان یزد بوده‌اند و با وجود گذشت سال‌های سال از رحلت ایشان، هنوز مردم برای ایشان جایگاه و احترام بسیار ویژه‌ای قائل هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..