در کنگره بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی؛

کتب و تمبر آیت الله غلامرضا فقیه خراسانی در یزد رونمایی شد

سه کتاب و تمبر یادبود آیت الله غلامرضا فقیه خراسانی در کنگره ملی بزرگداشت این فقیه نام آور رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوزدر کنگره بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی که در با حضور جمعی از مسئولان استان و اساتید و علمای حوزه های علمیه برگزار شد، از سه کتاب و تمبر این فقیه اخلاقمدار رونمایی شد.

 
کتابهای «فقیه آسمانی» حاوی مجموعه مصاحبه های علما و شخصیت های دینی و مردمی، «گوهر شب چراغ یزد» حاوی داستان های کوتاه برگرفته از خاطرات معاصران شیخ، «فاتح قلوب» حاوی مقالات پذیرفته شده در کنگره است که در این مراسم با حضور آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله رضا استادی، امام جمعه یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد و … رونمایی شد.
 
در این مراسم همچنین تمبر یادبود آیت الله غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی) رونمایی و به امضای آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله استادی، امام جمعه یزد و جمعی از حاضران در این کنگره رسید.
 
در پایان مراسم افتتاحیه این کنگره، مزار آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی توسط حاضران در کنگره، گلباران شد.
 
به گزارش مهر، آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) فرزند ابراهیم یزدی کوچه بیوکی از عالمان دینی در اواخر سده ۱۳و اوایل سده ۱۴می باشد.
 
وی در حوزه های علمیه مشهد و اصفهان تحصیل نموده و از جمله همدرسان ایشان آقا سیدحسین قوچانی معروف به آقا نجفی (مولف سیاحت شرق و غرب) و آیت الله العظمی بروجردی بودند.
 
وی در سال۱۳۱۴به نجف رفت و با شرکت در درس آیات عظام سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی و آخوند ملامحمدکاظم خراسانی بهره های علمی و معنوی فراوان برد.
 
وی از بیشتر مراجع عصر خویش از جمله آیات عظام حاج عبدالکریم حایری یزدی و مراجع عصر خویش از جمله آیات عظام حاج عبدالکریم حایری یزدی و سید ابوالحسن اصفهانی و آقا حسین قمی و میر سیدعلی مدرسی اجازه اجتهاد داشت.
 
وی عارفی صاحبدل و زاهد و صاحب کرامت و یاور مستمندان بود و توفیق زیارت حضرت ولیعصر(عج) را داشت. از وی کرامت های بسیاری مانند طی الارض، ایجاد چشمه آب در بیابان خشک و اطلاع اخبار نهانی به تواتر نقل شده است.
 
وی سرانجام در روز جمعه ۲۲ذی حجه۱۳۷۸ قمری در روستای طرزجان در ۵۰کیلومتری یزد وفات یافت و پیکر مطهرش بر روی دست مردم تا یزد تشییع و در جوار امامزاده جعفر(ع) به خاک سپرده شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..