فرماندار میبد:

معلمان چراغ راه مسیر توسعه یافتگی یک کشور هستند

فرماندار میبد با بیان این که معلمان چراغ راه مسیر توسعه ‎‎ یافتگی یک کشور هستند، تاکید کرد: باید نگاه خودباورانه را به دانش ‎‎آموزان بیاموزیم.

به گزارش یزدی نیوز«حسین فلاح» به مناسبت هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم در جمع معلمان و دانش ‏‏آموزان دبیرستان نمونه گل محمدی میبد گفت: امروز وظیفه معلمان نسبت به قبل سخت ‎‎ ترشده است زیرا تنها آموزش علم و دانش برای توسعه یک جامعه به تنهایی کافی نیست و باید به دانش ‎‎ آموزان نگاه خودباورانه را آموزش داد تا به خودباوری برسند و در عرصه ‎‎ های اجتماعی و معنوی، خود را نشان دهند .

 
وی افزود: معلمان چراغ راه مسیر توسعه یافتگی یک کشور هستند و اگر امروز جنبه ‎‎ های مثبت جامعه را برای دانش ‎‎ آموزان بازگو نکنیم، باید منتظر یک فاجعه باشیم چون زمانی که دانش ‎‎ آموزی کسب علم کرد و به درجات علمی برتر رسید و تنها نقاط ضعف جامعه را دید، آن موقع است که باید نظاره ‎‎ گر فرار مغزها از کشور باشیم.
 
فرماندار بیان کرد: بحث آموزش و پرورش به دو بعد نرم ‎‎ افزاری و سخت ‎‎ افزاری تبدیل شده که در بحث نرم ‎‎ افزاری آن تولید علم و عمل توسط معلمان مدنظر است و اکنون عقلانیت موضوعی است که متاسفانه بعضی وقتها به طیف فراموشی سپرده می ‎‎ شود و یک کشور را از مسیر توسعه یافته باز می ‎‎ دارد لذا باید در مسیر علم و دانش عقلانیت به خرج دهیم تا شاهد موفقیت دانش ‎‎ آموزان در عرصه ‎‎ های اجتماعی، معنوی و دینی باشیم .
 
فلاح آموزش مباحث اجتماعی در کنار تعلیم و تربیت را حائز اهمیت دانست و گفت: موفقیت‏‏های آموزش و پرورش میبد مرهون زحمات معلمان و تلاش دانش آموزان و مدیریت عالی آموزش و پرورش شهرستان است ولی بسیاری از معضلات اجتماعی که امروز با آن روبرو هستیم ناشی از عدم آگاهی صحیح و چگونگی برخورد عاقلانه با دانش اموزان گذشته است و متاسفانه این آسیب ‎‎ ها در تحصلی‏‎کرده ‎‎ های جامعه ما نیز وجود دارد و می طلبد که معلمان در کنار مباحث درسی، مباحث اجتماعی را هم به دانش آموزان آموزش دهند و آنها را آگاه سازند.
 
وی ادامه داد: بحث طلاق امروز در جامعه و شهرستان میبد، زنگ خطری است که بسیاری از آسیب ‎‎ های اجتماعی دیگر را در بر می ‎‎ گیرد و وظیفه معلمان ایجاب می ‎‎ کند که دانش‏آموزان را آگاه سازند تا در کنار علم و دانش، یک جامعه  معنوی،بانشاط، پویا و سرزنده را رقم بزنند.
 
در حاشیه این مراسم افتتاح سالن ورزشی دبیرستان نمونه دخترانه   گل ‎‎ محمدی، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و صنایع تبدیلی بانوان، تجلیل از مقام معلمان بازنشسته و معلمان دبیرستان دخترانه گل ‎‎ محمدی میبد برگزار شد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..