معاون استاندار یزد:

اعلام آمار بیکاران و اشتغال یزد مطابق واقعیت‌ها باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: در بیان آمار اشتغال و اطلاعات مربوط به بیکاران با توجه به ضرورت اعلام واقعیت‌ها به مردم، آمار متقاضیان به استفاده از بیمه بیکاری در کنار فعالیت واحدهای جدید تولیدی در استان اعلام شود.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی‌وند» در کارگروه تخصصی اشتغال یزد اظهار کرد: با جدی گرفتن مصوبات کارگروه اشتغال و اجرای دستورالعمل ها می‌توان در سال ۱۳۹۷در جذب بودجه اشتغال فراگیر و روستایی استان، رتبه نخست را در کشور کسب کرد. 

 
وی با بیان این که اشتغال بالاتر از نیاز واقعی است، ادامه داد: در این خصوص باید چند نکته را مدنظر داشت که در مرحله اول ثبت اطلاعات، اعتبار و وضعیت اشتغال آنها در سامانه‌های تعریف شده ضروری است. 
 
زینی‌وند تصریح کرد: هم اکنون یزد در مرحله تصویب و معرفی طرح‌ها در حوزه اشتغال پایدار و اشتغال روستایی جزو چند استان برتر است ولی جمع‌بندی بودجه و وضعیت آنها تا ۱۵ تیرماه سال جاری باید مدنظر باشد. 
 
معاون استاندار بر لزوم رسیدگی کمیته نظارت کارگروه اشتغال برای بررسی مشکلات متقاضیان تسهیلات در یک بازه زمانی مشخص تاکید و یادآور شد: این کمیته باید بر عملکرد دستگاه‌های متولی معرفی متقاضیان تسهیلات اشتغال نظارت داشته باشد تا اعتبار در مسیر واقعی برای ایجاد شغل هزینه شود. 
 
این مسئول تأکید کرد که بانک‌ها پرداخت وام در مورد مصوبات کارگروه اشتغال را در اولویت قرار دهند و سرعت پرداخت ها را نیز بیشتر کنند. 
 
زینی‌وند با بیان این که فرمانداران و دستگاه‌های حمایتی هم در کارگروه گزارش عملکرد از حوزه اشتغال ارائه کنند، اضافه کرد: کمیته امداد و بهزیستی هر سال بودجه‌ای برای ایجاد اشتغال دارند که با دعوت از آنها، عملکردشان در اشتغال استان و در چارچوب کارگروه اشتغال، ثبت شود. 
 
وی افزود: با توجه به این که طرح‌های کارگروه بعد از اخذ استعلام به تصویب می‌رسد، ضروری است مدیران و بانک‌ها، ایراد خود را قبل از تصویب طرح در کارگروه اعلام کنند تا طرح مصوب بدون ایراد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شود. 
 
زینی‌وند با تجلیل از تلاش تیم اقتصادی استان در تصویب طرح های اشتغالزا، ابراز امیدواری کرد با کمک همه بخش‌ها و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیته نظارت کارگروه اشتغال شاهد تعدیل بیکاری و رشد اشتغال در سال ۹۷ در استان باشیم.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..