معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد:

آمار مدیران در حوزه اقتصادی و اشتغال دقیق و واقعی باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در تالار کوثر استانداری یزد گفت: در بیان آمار اشتغال و اطلاعات مربوط به بیکاران با توجه به ضرورت اعلام واقعیت ها به مردم، آمار ارائه شده توسط مدیران و مسئولان در حوزه اقتصاد دقیق و کاملا واقعی باشد.

به گزارش یزدی نیوز"علی زینی وند" در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بیان کرد: اختیاراتی به استانداران در حوزه اشتغال تفویض شده که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: با جدی گرفتن مصوبات کارگروه تخصصی اشتغال و اجرای دستورالعمل ها در این کارگروه ها و سایر کارگروه های مرتبط می توانیم در سال جاری در جذب بودجه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی استان رتبه نخست را در کشور کسب کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه ظرفیت اشتغال استان بالاتر از تعداد بیکاران آن است، افزود: در این خصوص باید چند نکته را در دستور کار قرار داد که در مرحله اول ثبت اطلاعات اعتبارات و وضعیت اشتغال آنها در سامانه های تعریف شده ضروری است.
زینی وند خاطرنشان کرد: هم اکنون استان یزد در مرحله تصویب و معرفی طرح ها در حوزه اشتغال پایدار و اشتغال روستایی جزو چند استان برتر است اما جمع بندی بودجه و وضعیت آنها حداکثر تا پایان نیمه تیر ماه امسال است که باید این امر مدنظر قرار گیرد.
وی بر لزوم رسیدگی دقیق کمیته نظارت کارگروه تخصصی اشتغال برای بررسی مشکلات متقاضیان تسهیلات در یک بازه زمانی مشخص تاکید کرد.
زینی وند گفت: این کمیته باید بر عملکرد دستگاههای متولی معرفی متقاضیان تسهیلات اشتغال نظارت داشته باشد تا اعتبارات در مسیر واقعی برای ایجاد شغل هزینه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ادامه داد: ضرورت دارد بانکهای عامل استان پرداخت وام در مورد مصوبات کارگروه اشتغال را در اولویت قرار دهند و سرعت پرداخت ها را نیز بیشتر کنند.
وی افزود: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استان هر سال بودجه ای برای ایجاد اشتغال دارند که لازم است عملکردشان در اشتغال استان و در چارچوب کارگروه اشتغال، ثبت و بررسی شود.
زینی وند در پایان سخنان خود با تجلیل از تلاش تیم اقتصادی استان در تصویب طرحهای اشتغالزا اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه بخش ها و دستگاه ها و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کمیته نظارت کارگروه تخصصی اشتغال استان شاهد تعدیل بیکاری و رشد اشتغال پایدار در سال جاری در استان یزد باشیم.
گفتنی است در این نشست ۳۴ طرح اشتغالزا برای معرفی به بانک های عامل استان مورد تصویب اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان قرار گرفت.
 
منبع:استانداری یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..