حرفه‌آموزی ۴ هزار مددجوی یزدی کمیته امداد در سال گذشته

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: چهار هزار و 40 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سال 96 به مدت 109 هزار نفر ساعت در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش‌آموزی شرکت کردند.

به گزارش یزدی نیوز«امیر زین‌العابدین قمی» با اشاره به اهمیت ارتقای مهارت شغلی مددجویان مستعد اشتغال با رویکرد توانمندسازی و خودکفایی خانوار، گفت: چهار هزار و ۴۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد طی سال ۹۶ به مدت ۱۰۹ هزار نفر ساعت در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش‌آموزی شرکت کردند. 

 
وی با بیان این که ۷۶ درصد از حرفه‌آموزان زنان و دختران تحت حمایت بودند، افزود: سرپرستان و فرزندان پسر خانوار، فارغ‌التحصیلان بیکار تحت حمایت، فرزندان و دختران بازمانده از تحصیل و دانش‌آموزان مقطع متوسطه از جمله مددجویان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش شغلی هستند. 
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۱۹۵ نفر از حرفه‌آموزان در دوره کوتاه‌مدت پایدارسازی که به ‌منظور ارتقای دانش فنی و افزایش بهره‌وری مجریان طرح‌های اشتغال برگزار شد شرکت کردند، ۳۷۶ نفر در دوره آموزشی کارآفرینی برای افزایش، توسعه نگرش‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی و انتقال دانش، اطلاعات و فرصت‌های نوین برای راه‌اندازی و اداره کسب‌وکار جدید، ۳۰۱ نفر در دوره‌های بلندمدت مهارت‌آموزی و ۱۶۸ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه علاقه‌مند به یادگیری فن و حرفه با توجه به استعداد و علاقه و نیاز بازار در دوره حرفه‌آموزی شرکت کردند. 
 
وی با بیان این که دوره‌های آموزشی در کانون‌های فرهنگی کمیته امداد و مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار شد، افزود: ۴۴ درصد از حرفه‌آموزان در دوره آموزشی مرتبط با مشاغل خدماتی، ۳۰ درصد صنفی و صنعتی، ۱۱ درصد دام‌پروری، هشت درصد کشاورزی و هفت درصد صنایع‌دستی شرکت کردند. 
 
زین‌العابدین قمی در ادامه با اشاره به این که در سال گذشته ۱۱۲ مددجوی تحت حمایت با تعامل کارفرمایان در سطح استان مشغول به کار شدند، گفت: برای تحقق برنامه کاریابی، بسته‌های تشویقی حق‌الزحمه کاریابی و حق بیمه سهم کارفرما در نظر گرفته‌شده است. 
 
وی در خصوص هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و کاریابی برای مددجویان تحت حمایت، گفت: سرانه پرداخت‌ شده برای هر مددجو در دوره آموزشی مهارت‌آموزی، یک ‌میلیون ۵۰۰ هزار تومان، پایدارسازی و توسعه ۸۵ هزار تومان، کارآفرینی ۴۰۰ هزار تومان، حرفه‌آموزی دانش آموزان ۳۰۰ هزار تومان، حق‌الزحمه کاریابی ۵۵۰ هزار تومان و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در سال ۹۶، دو میلیون و ۵۶۷ هزار تومان برای هر نفر بوده است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..