امام جمعه موقت یزد:

نسل امروز با روش و منش عالمان دینی آشنا شوند

امام جمعه موقت یزد گفت: برای اینکه فاصله بین نسل‌ها کم شود، نسل امروز باید با روش و منش عالمان دینی گذشته آشنا شوند.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از اتاق خبر کنگره بزرگداشت آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی) حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی با اشاره به اینکه همواره عالمان دینی برای جامعه اسوه و الگو هستند، اظهار داشت: برای از بین بردن فاصله بین نسل ها باید نسل حاضر را با روش و منش عالمان دینی و گذشتگان آشنا کرد.

وی با بیان اینکه یکی از سفارش‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر حفظ سنت‌های سلف صالح بوده است، افزود: حفظ سنت های صالح و ترویج روش های نیکو در بین مردم جامعه یک قاعده کلی است که همه باید به آن عمل کنند.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: با توجه به این‌که بیش از  ۶۰ سال از زمان فوت آیت الله فقیه خراسانی می‌گذرد، فاصله بین نسل‌ها طبیعی است.

معزالدینی با بیان این‌که آشنایی نسل امروز با پیشینه درخشان علمی و تقوایی عالمان برجسته از رسالت‌های فرهنگیان و متصدیان امور فرهنگی است، تصریح کرد: در راستای انجام این رسالت برگزاری کنگره‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت نقل خاطره از شخصیت‌های برجسته، خاطرنشان کرد: بررسی مطالب علمی و سبک زندگی افرادی مانند آیت الله فقیه خراسانی باعث می شود حداقل دو نفر از ایشان درس زندگی بگیرند که برای تربیت نسل های بعدی کفایت می‌کند.

امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: همانگونه که مرحوم فقیه خراسانی در زندگی سبک و روش ساده ای داشتند باید این مراسم نیز در عین سادگی ولی با بازدهی بالای علمی ک معنوی برگزار شود.

 کنگره بزرگداشت آیت الله مرحوم شیخ غلامرضا یزدی، ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در یزد برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..