با سفر به استان یزد انجام شد؛

بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجتمع‌ معدنی و صنعتی چادرملو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجتمع‌های معدنی و صنعتی چادرملو بازدید کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به دعوت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، از مجتمع های صنعتی و معدنی چادرملو در شهرستان اردکان یزد بازدید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ورود به مجتمع صنعتی چادرملو از کارخانه فولاد و احیاء و کارخانه گندله سازی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و روند توسعه شرکت قرار گرفت.

وی در این دیدار با تشکر از مجموعه کارآفرینان، مدیران و کارگران این مجموعه گفت: تاسیس این مجتمع باعث اشتغال فراوان در منطقه شده و امیدواریم با توسعه این طرح‌ها، بخشی از مشکلات کشور در حوزه اشتغال‌زایی رفع شود.

ناطق نوری با اشاره به موضوع آب به عنوان یکی از مهمترین مسائل استان یزد خاطرنشان کرد: مدیران باید با تکنولوژی‌های پیشرفته برای کاهش مصرف آب و نیز استفاده از پساب فاضلاب شهری برنامه ریزی لازم را انجام دهند و مردم نیز باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تاسیس این مجتمع باعث اشتغال فراوان در منطقه شده و امیدواریم با توسعه این طرح‌ها، بخشی از مشکلات کشور در حوزه اشتغال‌زایی رفع شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا کم‌ترین آلایندگی زیست‌ محیطی در این کارخانه ها به‌وجود آید، تصریح کرد: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در اردکان باعث تأمین برق و کاهش مصرف انرژی شده است.

ناطق نوری اظهار داشت: می توان با فناوری پیشرفته، مصرف آب را کاهش داد و با استفاده از پساب فاضلاب شهری و نیز انتقال آب از خلیج فارس، مصرف آب فعلی را در واحدهای صنعتی و معدنی به طرز چشمگیری کاهش داد.

وی همچنین از ایجاد و توسعه این مجموعه بزرگ اقتصادی در استان یزد در شرایط سخت تحریم تقدیر کرد.

ناطق نوری یادآور شد: ملت ایران همواره ثابت کرده در برابر تحریم‌ها ایستاده اند و بدعهدی دشمنان در عزم و اراده ملت ایران تاثیر نداشته است.

در این بازدید، استاندار یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس، امام جمعه و فرماندار شهرستان اردکان و مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو، عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام را همراهی کردند.

به گزارش مهر، در مجتمع صنعتی چادرملو واحدهای گندله سازی با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، کارخانه فولاد چادرملو با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، واحد در حال اتمام مراحل ساخت احیای مستقیم، با ظرفیت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن، کارخانه آهن اسفنجی غدیر ایرانیان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و واحدهای ۸۰۰ هزارتنی و آهن اسفنجی و ۸۰۰ هزار تنی شمش فولاد ارفع مستقر هستند و در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی کار در این مجتمع مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام ناطق نوری همچنین به منظور بازدید از مجتمع معدنی چادرملو عازم این مجتمع در ۱۸۰ کیلومتری یزد شد .

مجتمع معدنی چادرملو نیز سالانه با تولید ۱۰.۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن، یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور است که علاوه بر تامین مواد اولیه تولید فولاد واحدهای تحت پوشش خود، سالانه بالغ بر ۶ میلیون تن کنسانتره تحویل کارخانه های فولاد مبارکه و خوزستان می دهد .

بخش نظردهی بسته شده است..