مدیر کل فنی و حرفه‌ای یزد مطرح کرد؛

کاهش بیکاری با اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در محیط کار

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد اظهار کرد: با طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی می‌توان قدم مثبتی در راستای کاهش بیکاری برداشت.

به گزارش یزدی نیوز«علی افضلی» در نشست شورای  اشتغال شهرستان مهریز با اشاره به طرح کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی که از سال گذشته به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: هدف و رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی ماهر برای بازار کار است.

 
وی افزود: با توجه به این که اشتغال و بیکاری بحث کنونی جامعه و یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان به شمار می‌رود با طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی می‌توان قدم مثبتی در راستای کاهش بیکاری برداشت. 
 
افضلی همچنین به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان مهریز اشاره کرد و افزود: شهرستان مهریز از نظر جمعیتی رتبه چهارم در استان را دارد و ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی از لحاظ صنعت و معدن و کشاورزی برخوردار است و برنامه‌ریزی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای طرح‌های توسعه‌ای وافزایش بهره وری نیروی کار و اجرای صحیح و مؤثر و هدایت مهارت آموختگان به ظرفیت‌های شغلی می‌توان تاثیر‌گذار بود. 
 
«هادی ابویی» رییس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز به عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای در این شهرستان  اشاره و اظهار کرد: از لحاظ عملکردی در شهرستان مهریز سالیانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر در آموزش‌های مهارتی شرکت می‌کنند و مرکز فنی و حرفه‌ای مهریز از مراکز فعال و برتر استان به شمار می‌رود. 
 
«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز در این جلسه با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افراد را به اشتغال نزدیک‌تر می‌کند، از فرصت مناسب کارورزی و مهارت‌آموزی ایجاد شده در شهرستان را گام مهم در جهت توسعه اشتغال پایدار دانست و بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در تبیین طرح مهارت‌آموزی تاکید کرد.  
 
و در این جلسه نظر به ضرورت مقرر شد جلسات کارشناسی‌تر و حرفه‌ای‌تر بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز و دستگاه‌های کمیته اجرایی شهرستان به صورت کارشناسی تشکیل شود و افراد جویای کار و پذیرای آموزش و مهارت آموزی  شناسایی و به واحدهای پذیرنده معرفی و آموزش‌های متناسب با نیاز کار شهرستان را ببینند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..