جشنواره روستای سالم در مهریز برگزار می‌شود

جشنواره روستای سالم با هدف افزایش توانمند‌سازی و مشارکت اجتماعی روستاییان جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت و افزایش اشتغال‌زایی در مهریز برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «علیرضا اسلامی» معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این باره گفت: طرح روستای سالم هم‌اکنون در ۷۹ روستای کشور دنبال می‌شود که این تعداد ۱۰ روستا در سطح استان قرار دارد.

 
وی با بیان این که طرح مذکور از سال ۱۳۷۹ در ۳ روستای استان کلید خورد که امیدواریم در قالب این جشنواره در ۷روستای دیگر استان نیز شاهد اجرای این طرح باشیم.
 
اسلامی افزود: طرح  روستای سالم با هدف افزایش توانمند‌سازی مردم روستا برگزار می‌شود و با تشکیل کمیته‌های مختلف مانند کمیته بانوان، کمیته بهداشت و کمیته آب و کمیته اشتغال‌زایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و جلب مشارکت اجتماعی، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت و افزایش اشتغال در روستاها را دنبال می‌کند.
 
اسلامی هدف کلی از اجرای این طرح را ماندگاری مردم در روستاها بیان کرد و افزود: از این طریق از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌شود و در مقابل موجب سوق یافتن گردشگران به سمت روستاها خواهد شد که در ایجاد فرصت‌های درآمدزایی جدید نیز موثر هستند.
 
«سید مهدی حسینی» رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز نیز در همین رابطه گفت: از ۱۰طرح روستای سالم در استان یزد، ۳ طرح در شهرستان مهریز در حال اجراست.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..