آغاز رقابت ۳۲ تیم در مسابقات مناظره دانشجویی استان یزد

هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران «نشان خواجه نصیرالدین طوسی»، به همت جهاددانشگاهی استان یزد و با رقابت 32 تیم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزدر مرحله استانی این رقابت‌ها که به مدت قریب دو هفته در سالن شهید منتظرقائم دانشگاه یزد دنبال خواهد شد، تیم‌هایی از دانشگاه‌های یزد، فرهنگیان، علم و هنر، اردکان، میبد، امام جواد(ع)، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

 
تیم‌های شرکت‌کننده در این مرحله پیرامون موضوعات مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره با هم مناظره می‌کنند.
 
این مسابقات که برای سومین سال پیاپی در استان یزد و در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می ‎‎ شود، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه جاری با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد و تیم‌های منتخب مرحله استانی یزد مجوز حضور در مرحله منطقه‌ای که آبانماه امسال به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود را کسب خواهند کرد.
 
مسابقات ملی مناظره دانشجویی با هدف رشد و تقویت فرهنگ گفت‌وگو، تحمل عقیده‌ی مخالف، احترام به دیگران، رعایت نوبت در صحبت، مدیریت زمان در حین صحبت کردن، تقویت، تفکر خلاق و نقاد، تمرین برای مستدل و منطقی سخن گفتن، تمرین برای تقویت روابط فردی و اجتماعی در بین قشر دانشجو برگزار می‏‏شود. 
 
هدف کلی این مسابقات پرداختن به آموزش‌های عمومی در قالبی جذاب و اثرگذار جهت تقویت پایه‌های نظری و عملی شرکت‌کنندگان و تماشاگران است . 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..