تاملی بر یک انتصاب پرحاشیه در استان یزد

پس انتصاب سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی استان یزد نامه اعتراضی از سوی رئیس شورای شهر تفت صادر شد و وی نسبت به این مسئله واکنش نشان داد.

به گزارش یزدی نیوزروز گذشته در حکمی از سوی علی ‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور "سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی " به عنوان سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان یزد منصوب شد.

 
پس از اعلام این مطلب واکنش‌ها نسبت به این انتصاب آغاز و رئیس شورای شهر تفت طی اعتراض رسمی علت این کار را خواستار شد و نامه‌ای در این راستا خطاب به استاندار یزد نوشت که متن کامل آن به شرح زیر است:
 
احتراماً همانگونه که مستحضرید انتخاب شهردار از اولین وظایف شورای اسلامی شهر ‏است و شورای شهر تفت در دوره پنجم از اولین شهرهایی بود که گزینه منتخب خود برای شهرداری را انتخاب و به استانداری معرفی نمود.
 
حتماً به خاطر دارید که حدود سه ماه استانداری یزد تائید و صدور حکم گزینه شهرداری تفت را بلا پاسخ گذاشت و نهایتاً پس از مسائلی که استحضار دارید با انصراف گزینه اول، ابلاغ گزینه دوم جناب آقای سید مصطفی فاطمی پس از حدود یک ماه و نیم صادر گردید و در قریب به پنج ماه اولیه که شهر تفت بدون شهردار و با تعیین سرپرست اداره شد، هیچ توجهی به نگرانی مردم تفت نگردید. اکنون با گذشت حدود ۴ ماه از شروع فعالیت آقای سید مصطفی فاطمی بدون اطلاع شورای شهر تفت و بنا به اذعان شهردار تفت بدون اطلاع وی، با نظر جنابعالی و یا احیاناً بدون اخذ نظر مثبت حضرت‌عالی حکم ایشان برای سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد صادر گردیده است!
 
این اقدام چه سنخیتی با مردم داری و چه سازگاری با منش‌های دولت تدبیر و امید دارد؟! با توجه به تعهد اخلاقی که جناب فاطمی نسبت به شورای شهر و مردم تفت دارد آیا این اقدام بی توجهی به مردم تفت تلقی نمی‌شود؟ آیا پس از ظلم مشهودی که از بابت تقسیم ناعادلانه حوزه انتخابیه در حق مردم تفت روا داشته شد آیا شایسته مردم تفت است که این اقدام صورت پذیرد؟
 
شورای شهر تفت ضمن اعلام عدم موافقت با این جابجایی و اعلام نارضایتی و ناشایست دانستن این اقدام دور از عرف، از حضرت‌عالی تقاضای انتخاب گزینه مناسب دیگری برای تصدی پست مدیر کلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و اجازه ادامه روند فعلی فعالیت آقای فاطمی به عنوان شهردار تفت را دارد.
 
این واکنش رسمی رئیس شورای اسلامی شهر تفت سبب شد که فضای مجازی یزد نسبت به این انتصاب واکنش‌های بسیار زیادی پیدا کند و برخی رسانه‌ها هم به قلم زنی در این زمینه پرداختند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..