دستگاه‌ها باید تکریم ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند

معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد با بیان اینکه از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان استفاده شود گفت: دستگاه‌ها باید ابعاد تکریم ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری در جلسه شورای قضایی استان یزد با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان در امتداد هم و مکمل یکدیگرند اظهار داشت: ارتقاء و تعالی تکریم ارباب رجوع در دستگاه با حفظ شأن و منزلت کارکنان ارتباط مستقیم دارد.

 
معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان کرد: فضا سازی شایسته، ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی و همچنین ارتباطات و اطلاع رسانی مناسب سه بعُد مهم تکریم ارباب رجوع است که در دستگاه‌ها باید به این مسائل توجه شود.
 
وی تصریح کرد: عوامل بسیاری در تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های قضایی تأثیرگذار است که مهمترین آن‌ها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان، تقویت پرتال و سایت دادگستری و استقرار و استفاده از صندوق‌های شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه از جمله این عوامل است.
 
دهشیری فضا سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی را در ایجاد رفاقت و مهربانی بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: زمانی که ارباب رجوع به یک مکان با جو آرام وارد شود بدون شک در تحقق صلح و سازش می‌تواند تأثیرات بسزایی را ایجاد کرد.
 
معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد اضافه کرد: نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی باید در دستور کار همکاران قرار گیرد و دستگاه‌های تابعه نیز باید نسبت به این امر توجه داشته باشند زیرا اگر قصوری باشد به کل مجموعه و زیر سؤال رفتن خدمات خالصانه در سایر بخش‌ها منجر می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..