با حکم وزیر ارشاد؛

شهردار یزد رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب شد

شهردار شهر جهانی یزد و رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور با حکم وزیر ارشاد به عنوان عضو ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب منصوب شد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، شهر یزد از دیرباز به عنوان دارالعباده شهره خاص و عام بوده و در دیماه ۱۳۸۶ که یزد افتخار میزبانی مقام معظم رهبری را داشت، معظم‌له لقب دارالعلم را هم به این شهر دادند.

 
این لقب بر اساس ظرفیت‌ها و ارزش‌های بسیار والایی به یزد داده شده که از آن جمله می توان به برخورداری از مراجع عظام تقلید در گذشته‌های نه چندان دور اشاره کرد به گونه‌ای که چندین دهه مرجعیت جهان تشیع در یزد حضور داشتند.
 
همچنین بهره‌مندی یزد از ظرفیت‌های بسیار زیاد علمی و فناوری و همچنین رتبه اول این استان برای ۲۴ سال متوالی در کنکور سراسری از دیگر عللی است که یزد را دارالعلم کرد.
 
یزد همچنین در بحث کتاب و کتاب‌خوانی هم از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است و این استان در سرانه‌های بسیاری از جمله سرانه زیربنای کتابخانه هم رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
 
با وجود این ظرفیت‌های بسیار زیاد همچنین اقدامات متعددی که هر ساله از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی یزد انجام می‌شود تا این استان به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود، در گام پایانی استان دیگری این عنوان را از آن خود می‌کند.
 
این موضوع در حالی است که سال گذشته با مدیریت مهدی جمالی‌نژاد در شهرداری یزد، اقدامات بسیار گسترده‌ای برای پایتختی کتاب یزد صورت گرفت و قدم بزرگی در این زمینه برداشته شد به گونه‌ای که تا لحظه آخر امید برای کسب این عنوان در استان یزد بسیار زیاد بود اما باز هم یزد پایتخت کتاب کشور نشد.
 
امسال اما در این روزها، اتفاقی افتاد که امید به پایتختی کتاب یزد برای دوره یک ساله آینده را بسیار زیاد کرد و آن حکمی بود که وزیر ارشاد به جمالی‌نژاد شهردار یزد داد.
 
عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم شهردار شهر جهانی یزد که رئیس و عضو شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور است را به عنوان عضو ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب منصوب کرد.
 
به نظر می‌رسد این اقدام می‌توان نقش مهمی در انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران داشته باشد و عنوانی که چندسال مسئولان فرهنگی یزد در تلاش برای کسب آن بودند، محقق شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..