فرصت‌های همکاری موسسات فناور با دانشگاه علمی کاربردی یزد تبیین شد

فرصت‌های همکاری موسسات فناور پارک علم و فناوری یزد با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در نشستی به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای در این راستا، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز«احمدرضا فقیه خراسانی» در این نشست با بیان این که پارک علم و فناوری یزد میزبان حدود ۲۵۰ شرکت فناور است و در مجموع در ۱۵ سال گذشته حدود ۷۰۰ شرکت ورود یا خروج از پارک را داشتند، گفت: تعداد زیادی از این شرکت‌ها پتانسیل‌های همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی را داشته‌اند و به همین دلیل هفته‌ی گذشته تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر همکاری با این دانشگاه منعقد کردیم. 

وی افزود: این نشست با هدف بررسی راه‌های همکاری میان شرکت‌های پارک یزد و دانشگاه علمی کاربردی برگزار شده و امیدواریم خروجی آن برای دو طرف مفید باشد. 
 
«محمدصالح احمدی» رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد نیز در این نشست با بیان این که براساس مصوبه‌ی دولت در شورای عالی علمی، دانشگاه جامع علمی کاربردی بر آن است تا در کنار مقاطع تحصیلی، بر اساس نیاز بازار، دوره‌های تک پودمانی و تک درس تعریف کند، گفت: تا به حال ۶۰۰ عنوان دوره تک پودمان را تعریف کرده و همچنین این امکان را ایجاد کرده است که شرکت‌ها یا اشخاص نیز بتوانند دوره های جدید تدوین کرده و خودشان مجری دوره های تعریف شده‌ی علمی باشند. 
 
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر نظارت و هماهنگی، مزیت های این دوره ها را برای این اشخاص محفوظ نگاه می‌دارد. 
 
احمدی با اشاره به پتانسیل بالای شرکت‌های مستقر در پارک یزد در تعریف دوره دانشگاهی، گفت: همکاری‌هایی پیش از این با شرکت‌ها وجود داشته و آن‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از این امکان به پرسنل خود مدرک آموزشی دانشگاهی بدهند یا صرفا از آموزش و انتفاع مالی بهره ببرند. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..