امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم تدوین چشم انداز ۲۰ سال برای توسعه شهر یزد

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت استفاده از نور طبیعی برای ساختمان‌های جدید در سطح شهر، گفت: چشم‌انداز 20 سال برای توسعه مدیریت شهری در یزد تدوین شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» با اشاره به ضرورت تدوین برنامه استراتژیک برای شهر و شهرداری یزد، اظهار کرد: تدوین برنامه‌ای که با آمدن اشخاص بر هم نریزد و از دوباره کاری جلوگیری کند برای مدیریت شهری ضروری است.

 
وی با تأکید بر شناسایی اولویت‌ها در مدیریت شهری افزود: چشم اندازی برای ۲۰ سال آینده شهر مد نظر دست‌اندرکاران قرار گیرد .
 
امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به سبک ساختمان سازی در استان، گفت: ساختمان سازی در نظام جمهوری اسلامی و یزد امتیازات ویژه دارد و با گذشت زمان مشخص می‌شود که این جا یک شهر مؤمن و اسلامی است .
 
ناصری یزدی با بیان اهمیت استفاده از نور و روشنایی طبیعی در ساختمان‌های قدیمی تأکیدکرد: در ساختمان‌های جدید نیز این روند پیگیری شده و کمتر از برق برای روشنایی در روز استفاده شود .
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان‌کرد: ایجاد مسجد، کتابخانه و خانه عالم در محل‌های جدید، تمرکز بلند مرتبه‌سازی در مناطق خاص، آینده نگری و در نظر گرفتن ظرفیت‌های توسعه را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در برنامه‌ریزی آینده شهری است.
 
«مهدی فعالی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد نیز در این دیدار در زمینه نظرخواهی از نخبگان شهری در تدوین برنامه استراتژیک گفت: نخبگان شهری بسیار تأثیرگذارند و می توانند به هدف گذاری ها سمت و سوی درستی بدهند .
 
  وی با بیان اهمیت همسانی و همگنی برنامه شهرداری با دیگر ارگانها و جلوگیری از به وجود آمدن تنش‌ها و چندباره کاری ها، جویا شدن نظر نخبگان و نمایندگان سایر ارگانها را نیز بسیار مهم توصیف کرد .
 
  این مقام مسئلو در پایان خاطرنشان کرد: جلساتی را با نمایندگان سازمان‌های مختلف داشته ایم و حتی با مدیران کل ادرات نیز صحبت کرده‌ایم .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..