بیش از ۱۰ هزار قطعه در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی شد

به گزارش یزدی نیوزدبیر کمیته بومی سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد در چند سال اخیر با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی و قطع وابستگی به خارج،  تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۵  قطعه صنعتی در دو مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی شده است .

  محمدابراهیم یلتقیان افزود: واحدهای تحقیق و توسعه مستقر در مجتمع های معدنی و صنعتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی  دانشگاهی و صنعتگران و مبتکران کشور و حمایت از ایده ها و نوآوری ها و اتکا به ظرفیت های داخلی  دستاوردهای قابل توجهی  کسب کرده است . از جمله این دستاوردها می توان به، اجرای طرح کاهش مصرف اب در خطوط تولید . اصلاح لاینر آسیاب خود شکن جهت افزایش طول عمر، حفاظت کاتدی لوله و مخازن آب آشامیدنی .و پتانسیل یابی اکتشاف عناصر کمیاب خاکی در کانسارهای آهن اپاتیت منطقه بافق اشاره کرد .
وی گفت : بر این اساس هر ساله توانسته ایم بخشی از نیاز خود را با همکاری شرکت مشاور گواه صنعت در مجتمع معدنی و شرکت سی پی جی در مجتمع صنعتی چادرملو و سایر صنعتگران خلاق در داخل کشور  بومی سازی کنیم .
یلتقیان با اشاره به اینکه تنها در سال گذشته ۵۵۰  قطعه  جدید در این شرکت بومی سازی شده است گفت . همه تلاش ما این بوده و هست تا علاوه بر بومی سازی قطعات، به علوم روز و فناوری‌های نوین جهانی در بخش های معدن و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم و در همین راستا توانسته‌ایم ۶۰ تا ۷۰ درصد از پروژه‌های خود را با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی کنیم وعلاوه بر میلیون ها دلارصرفه جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک شایانی نمائیم.
دبیر ستاد بومی سازی شرکت چادرملو یادآوری کرد: تمامی قطعات ساخته شده در کشور علاوه بر  قابلیت رقابت پذیری با قطعات خارجی همواره از کیفیت و راندمان کاری بالاتری نیز برخوردار هستند.
وی افزود: همچنین طی سال گذشته ۹۶۸ قلم قطعات یدکی و مصرفی به تعداد ۸۸ هزارو ۲۶۸ قطعه از محصولات ساخت داخل کشور جهت مصرف در مجتمع معدنی چادرملو خریداری شده است .
 
 
منبع:روابط عمومی چادرملو

بخش نظردهی بسته شده است..