کنگره شیخ غلامرضا نقطه عطفی بر گسترش فرهنگ عبادت و صداقت است

نویسنده کتب زندگی نامه حاج شیخ غلامرضا یزدی با بیان این‌که زندگی،‌رفتار و سلوک حاج شیخ الگویی مناسب برای جامعه است، گفت: کنگره شیخ غلامرضا یزدی نقطه عطفی بر گسترش فرهنگ عبادت و صداقت است.

به گزارش یزدی نیوز«میرزا محمد کاظمینی» در مورد شخصیت حاج غلامرضا یزدی اظهار کرد: با استان یزد به داشتن عالمانی چون حاج غلامرضا یزدی به خود می‌بالد.

 
وی افزود: حاج شیخ فردی صادق و با اخلاص بود که با گذشت ۶۰ سال از در گذشت ایشان همچنان نام و یادشان در خاطره مردم زنده می باشد.
 
نویسنده کتب زندگی نامه حاج شیخ غلامرضا یزدی در ادامه با اشاره به فضایل اخلاقی و عرفانی حاج غلامرضا یزدی، گفت: در محضر آیت الله بهجت(ره) بودیم که ایشان فرمودند که خداوند قدرت دارد تا افرادی را همچون حاج غلامرضا یزدی تربیت کند و در روایت دیگری ایشان بیان نمودند که ما کجا و شیخ غلامرضا کجا؟
 
کاظمینی تصریح کرد: شیخ حاج غلامرضا یزدی به همراه سیدجمال الدین گلپایگانی و ۲۰ تن دیگر در نجف اشرف به مرجعیت دینی رسیدند اما ایشان مرجعیت را رها کرد و در روستاها و شهرها به تبلیغ اسلام پرداخت .
 
وی با تاکید بر الگو قرار گرفتن رفتار، نحوه سلوک و زندگانی حاج غلامرضا یزدی در بین آحاد مردم، اظهار کرد: سلوک مرحوم حاج شیخ فقیه خراسانی مردم پسند بود و غنی و فقیر از رفتار و گفتار وی استفاده می‌کردند.
 
 این هنرمند یزدی ادامه داد: در دارالاعباده یزد از ایشان همچنان به عنوان الگو و با نامی نیک یادآوری می‌شود و نام وی زبان زد عام و خاص و حجتی برای مردمان قدرشناس و مومن این دیار است .
 
کاظمینی در پایان ضمن اظهار تاسف از سواستفاده از فضای مجازی و تاثیرات مخرب آن بر فرهنگ مردم، برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم حاج غلامرضا یزدی را موثر در بهبود آسیب‌های ایجاد شده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره نقطه عطفی بر گسترش فرهنگ عبادت و با صداقت و اخلاص درست زندگی کردن است و ماحصل آن افزایش معنویت در جامعه است. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..