اعطای افزون بر ۲۸ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان یزدی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: 28 میلیارد و 459 میلیون تومان وام اشتغال در سال گذشه به مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان اعطا شد .

به گزارش یزدی نیوز «امیر زین‌العابدین قمی» با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا برای جامعه هدف تحت حمایت تأثیر مستقیمی بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنان دارد . 

 
وی بیان کرد: این نهاد امسال با توجه منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی، شتاب بیشتری به برنامه‌های اشتغال‌زایی داده و تقویت همه‌جانبه حوزه اشتغال و خودکفایی را در سرلوحه کارها و برنامه‌های اجرایی قرار داده است تا این خط‌‌ مشی در تمام سطوح جامعه نهادینه شود . 
 
وی بابیان این که فقرزدائی با محوریت اشتغال و توسعه کسب ‌و کار، راهبردی است که همواره موردتوجه این نهاد بوده است، افزود: ۲۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون وام اشتغال در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اعطا شد . 
 
زین‌العابدین قمی با بیان این که هزار و ۳۷۷ مددجوی تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته وارد عرصه کار شده‌اند، گفت: ۵۸ درصد از تسهیلات اعطایی سال گذشته از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، ۲۱ درصد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، ۱۷ درصد منابع تلفیقی بانکی وامدادی و چهار درصد نیز از محل صندوق توسعه ملی و سایر منابع بوده است . 
 
وی ادامه داد: ۷۳ درصد از وام اعطایی به متقاضیان در ایجاد طرح‌های خودکفایی و مابقی در طرح‌های کارانگیزی و توان‌افزایی مددجویان بوده است . 
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: کمیته امداد علاوه بر پرداخت وام اشتغال به جامعه هدف تحت حمایت، خدمات متنوع دیگری از جمله مشاوره تخصصی شغلی به‌ منظور شناخت استعدادها و کشف خلاقیت‌های نهفته مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان و نظارت ادواری بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و ارائه راهکارهای کارشناسی جهت ارتقای سطح کیفی طرح‌ها را همواره در فعالیت‌های اجرایی مدنظر قرار داده است . 
 
این مسئول در پایان نیز در مورد نوع مشاغل ایجادشده از محل تسهیلات اعطایی این نهاد به مددجویان تحت حمایت در سال گذشته گفت: ۴۸ درصد از تسهیلات در بخش خدمات، ۲۶ درصد دامپروری، ۹ درصد فعالیت‌های صنعتی و معدنی، ۱۴ درصد کشاورزی و سه درصد نیز در بخش صنایع‌دستی به مددجویان پرداخت شد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..