بازسازی مدارس فرسوده یزد به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان یزد، گفت: بازسازی مدارس استان یزد به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز،«امیرحسین رادمنش» در نشست خبری مدیرکل نوسازی مدارس استان، با اشاره به این‌که در حال حاضر حدود دو هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز و خیر یار عضو مجمع خیرین استان هستند، اظهار کرد: خیریارها در امر ساخت نمازخانه‌ها و کلاس‌ها مشارکت و خیرسازها در ساخت کامل مدارس یا ۵۰ درصد آن مشارکت می‌کنند.

 
وی با بیان این‌که یک هزار و ۲۵۳ مدرسه دولتی در سطح استان وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۱۸۸ مدرسه غیر انتفاعی، ۴۶۷ پیش دبستانی و ۱۱۲ مدرسه بزرگسال در استان وجود دارد.
 
رییس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان یزد با اشاره به این‌که اکنون ۲۳۸ هزار دانش‌آموز در ۱۰ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد کلاس ها ۳۵ درصد نیاز به بازسازی و مقام سازی دارند.
 
رادمنش با بیان این‌که بازسازی مدارس باقی مانده، نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، تصریح کرد: با توجه به این که در چند سال متوالی صدرنشین کنکور سراسری هستند، باید در راستای حمایت از معلمین، آنها از نظر سلامت تامین شوند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در همین زمینه خیرین کلینیکی را برای فرهنگیان تاسیس کردند تا خدمات رفاهی را در اختیار آنها قرار دهد.
 
وی در پایان با اشاره به این‌که در سال ۶۸ آمار رشد دانش‌آموزان ۱۳.۵ درصد در استان بوده است، خاطرنشان‌کرد: این درحالی است که پس از متوقف شدن رشد در یک دوره زمانی، اکنون شاهد رشد ۹ درصدی دانش آموزان هستیم.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..