مدیرکل نوسازی یزد خبر داد؛

برگزاری همایش ملی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در یزد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد با اشاره به افزایش 51 درصدی اعتبارات این اداره کل در استان،‌گفت: هشتمین همایش ملی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» به میزبانی استانی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عارفی» در نشست خبری با بیان این‌که اصلاح شاخص‌ها، عملکردها و اولویت برای شروع طرح‌های نیمه تمام، مهمترین اقدام اداره کل نوسازی مدارس استان یزد در سال ۹۶ بوده است، اظهار کرد: در سال ۹۵ آمار طرح‌های نیمه تمام خیری رها شده ۴۲ طرح بوده است که این ساختمان‌ها در حال تخریب بودند.

 
وی با اشاره به این‌که براساس برنامه های انجام شده، طرح هایی که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشتند شناسایی شد، افزود: در سال جاری حدود ۲۰ طرح نیمه تمام افتتاح شده یا در مرحله عقد قرارداد است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد در ادامه با بیان این‌که اصلاح اعتبارات و طرح‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی اداره کل نوسازی مدارس استان، یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل در سال گذشته بوده است، گفت: در سال ۹۵ تعداد طرح های آموزشی، فرهنگی و ورزشی این اداره، ۱۱۵ طرح با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و تخصیص چهار میلیارد تومان بوده است که با پیگیری‌های انجام شده، تعداد این طرح‌ها در سال ۹۶ به ۲۷۸ طرح با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان و تخصیص ۲۲.۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.  
 
عارفی در ادامه به اقدامات انجام شده با هدف افزایش اعتبار اداره کل نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: در همین راستا شاهد افزایش ۵۱ درصدی اعتبارات و رشد ۵۸ درصدی طرح های این اداره در سال گذشته هستیم.
 
وی آمار کلاس های مجهز شده به سیستم گرمایشی را یک هزار و ۹۰۰ کلاس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در سطح استان عنوان و خاطرنشان کرد: این در حالی است که یک هزارو ۵۰۰ کلاس همچنان نیاز به سیستم گرمایشی دارند.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بهسازی ۵۰ هزار پره رادیادتور و تخصیص ۳.۸ میلیارد تومان قیر رایگان برای استان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۶ برشمرد و تصریح کرد: خروجی این میزان اعتبار، آسفالت ۱۳۰ هزار متر مربع، ایزوگام ۸۰ هزار متر مربع و زیرسازی ۱۵ هزار متر مربع مدارس در سطح استان بوده است.
 
وی از دیگر اولویت‌های این اداره کل در سال گذشته را توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته نظیر شهرستان بهاباد، بافق و ابرکوه عنوان و اظهار کرد: در همین زمینه اقدامات زیادی از جمله شناسایی طرح‌ها، پرداخت ۹۰ درصد مطالبات پیمانکاران و بهره برداری از اولین زمین چمن مصنوعی برای دانش اموزان نیازمند بهابادی، انجام شده است.
 
عارفی افزود: در طی دو سال گذشته اعتباری معادل ۱۹ میلیارد تومان از کمیساریا به سه طرح در استان تخصیص داده شد که مجموع اعتبار برآوردی این طرح‌های ویژه اتباع بیگانه ۳۳ میلیارد تومان بوده است.
 
وی در ادامه به کلنگ زنی ۳۴ طرح آموزشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد طرح شامل ۲۷۰ کلاس درس است.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش ملی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش که هر دو سال یک بار در تهران به صورت متمرکز با حضور بیش از ۶۰۰ مهمان برگزار می شد، با توجه به پتانسیل های استان ، هشتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی، اسفندماه در استان یزد برگزار می شود که برگ زرینی برای استان است.
 
وی در پایان با بیان این‌که امیدواریم بتوانیم از این فرصت بدست امده نهایت استفاده را ببریم، گفت: برای برگزاری این همایش چهار روزه، حدود هزار نفر مهمان داریم که برگزاری کارگاه های اموزشی و ارائه مقاله از جمله برنامه های این رویداد است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..