مشکلات مالی و بیمارستان های بحران زده؛

طلب های وصول نشده؛ درد مشترک بیمارستان های یزد است/تعطیلی بیمارستان های یزد؛ بزودی!

یکی از مدیر بیمارستان بخش خصوصی در خصوص موضوع ورشکستگی بیمارستانها گفت: اگر روند به همین صورت ادامه پیدا کند این اتفاق نامبارک می افتد.

به گزارش یزدی نیوزخبرهایی از احتمال تعطیلی بخش یا بخش هایی از برخی بیمارستانها تا تعطیلی کامل بیمارستان دست به دست شده است و حتی برخی از این مراکز درمانی را مجبور به تعدیل نیرو و پرسنل خود کرده است.

 
مدیر یکی از بیمارستان های خصوصی در یزد در گفتگو با یکی از نشریات یزد با تایید بحران مالی بیمارستانها گفت: مشکل طلب های وصول نشده بیمارستان ها از بیمه ها، در کل کشور هست و جالب آنکه حتی بیمارستان های دولتی هم چنین مشکلی دارند اما چون آنها حقوق پرسنلشان از ردیف های دیگر بودجه دولتی تامین می شوند هنوز مثل بخش خصوصی دچار چالش جدی نشده اند.
وی با اعلام اینکه انتشار اسم من ممکن است تبعاتی برای مجموعه ما داشته باشد و خواست نامش منتشر نشود، گفت:این بدهی ها به شدت بر مدیریت بیمارستانها تاثیرگذاشته است. بیمارستان برای مدیریت به گردش مالی نیاز دارد تا بتواند خدمات مناسب به بیمارش بدهد، هزینه حقوق و پزشکان را پوشش دهد، تجهیزات و امکانات تهیه کند، سیستم هایش به روز و دستگاه ها مدرن باشند.
 
 
**تعطیلی بیمارستان ها نزدیک است؟
این مدیر بیمارستان بخش خصوصی و موفق در یزد در پاسخ به این سوال که ماجرای ورشکستگی بیمارستا نها تا چه حد واقعیت دارد، گفت: اگر روند به همین صورت ادامه پیدا کند این اتفاق نامبارک می افتد.هرچند بیمارستان ها یک مرکز خدمات عام هستند ودر بنگاه اقتصادی هستند و باید درآمد و هزینه آنها باهم سازگار باشد اگر این رابطه بلنگد، بی شک دچار مشکلات می شوند.
وی در خصوص اینکه بیمارستان های یزد اکنون در چه مرحله ای هستند، گفت: بیمارستان های خصوصی یزد هرکدام داستان خودشان دارند اما درد مشترک آنها طلب های وصول نشده است. نمیتوان گفت که تا چه زمانی ورشکستگی اتفاق می افتد چرا باید آیتم های مختلفی مثل نحوه مدیریت بیمارستان، تعداد تخت و تخت های خالی، بحث پزشکان و پرسنل و ده ها شاخص دیگر را بررسی کرد اما همه در یک نکته مشترک هستند که خدای ناکرده اگر روند موجود ادامه داشته باشد ناگزیر هستند در مرحله اول بخش های مختلف بیمارستان را تعطیل کنند و این مسئله یعنی تعدیل پرسنل و پزشک و از همه مهمتر حذف ارائه خدمات به مردم بیمار و که به نظر من به زودی خبرهایی در این خصوص خواهید شنید.
وی در پایان گفت در مرحله بعد هم متاسفانه تعطیلی بیمارستان هاست که یک ضربه محکم به وجهه استان یزد در حوزه پزشکی است و امیدوارم مسئولان امر در این مسئله همت لازم را داشته باشند.
اگرچه صد سال قبل دکتر وایت انگلیسی با کمک های خیریه مردم یزد توانست صنعت پزشکی را در استان پایه گذاری کند اما امروز به مدیریت صحیح در حوزه دولت نیاز است تا راه سنگلاخ پیش روی صنعت استراتژیک و البته پردرآمد پزشکی جان تازه ای بگیرد تا هر روز خبر اخراج پرسنل این بیمارستان و مهاجرت فلان پزشک حاذقی را نشنویم.
 
منبع:یزدرسا

بخش نظردهی بسته شده است..