معاون امور شوراها و دهیاری‌های استان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌ روستاهای استان برای رونق تولید و اشتغال

معاون امور شوراها و دهیاری‌های استانداری یزد گفت: روستاهای شهرستان مهریز قابلیت‌های مناسبی در بخش سرمایه‌گذاری دارند که می‌تواند در جهت رونق تولید و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز «حسین عسکرزاده» در دوره آموزشی دهیاران مهریز در مشهد مقدس، گفت: روستاهای این شهرستان دارای فرصت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عرصه‌های گردشگری، صنایع تبدیلی، معدنی و تکمیلی هستند لذا دهیاران باید از ظرفیت این روستاها استفاده کنند تا درآمد پایدار برای دهیاری‌ها کسب شود. 

 
وی با تاکید بر نقش مهم سرمایه‌گذاری در توسعه روستاهای شهرستان، افزود: با شناخت توان و ظرفیت روستاها می‌توان بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کرد که نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد و توسعه روستاها دارد و می‌طلبد دهیاران برای برنامه‌ریزی از پتانسیل و ظرفیت روستاها استفاده کنند. 
 
معاون امور شوراها ودهیاری استانداری یزد تصریح کرد: در این راستا دهیاران ضمن شناخت و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، شرایط را برای سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی فراهم کنند. 
 
عسکرزاده با بیان این که روستاهای استان و به ویژه مهریز هر کدام قابلیت‌ ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند، خاطرنشان کرد: روستاها می‌توانند موتور محرکه توسعه بخش مهمی از اقتصاد کشور باشند و با تامین مواد اولیه و خام صنایع تولیدی، نقش مهمی در افزایش تولید و اشتغال کشور ایفا کنند. 
 
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کم‌بهره در حوزه اشتغال‌زایی، تصریح کرد: تسهیلات کم بهره اشتغال‌زایی، کارآفرینی و تولیدی براساس ظرفیت‌ روستاها در حال پرداخت است. 
 
«مهدی دهقان‌زاده» بخشدار مرکزی مهریز هم گفت: شهرستان مهریز در حال حاضر رتبه دوم شهرستان‌های استان در طرح‌های اشتغال مناطق روستایی مصوب کار گروه استان یزد را دارد. 
 
وی افزود: با توجه به این که در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرستان مهریز  اولویت گردشگری مطرح است، در همین راستا ۱۳ خانه بوم‌گردی فعال در شهرستان وجود دارد ولی تعداد بوم‌گردی‌های مصوب ۵۴ مورد است که روستاییان می‌توانند در این باره مشارکت کنند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..