رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا هشدار داد: با توجه به فیلتر تلگرام؛

سرقت اطلاعات کاربران با اپلیکیشن‌های جعلی تلگرام

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام از فعالیت‌های مجرمانه برخی افراد برای سرقت اطلاعات کاربران خبر داد و گفت: با شروع فیلترینگ تلگرام شاهد انتشار تعداد زیادی از فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم که ادعا دارند نسخه‌های دیگر تلگرا...

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «علی نیک‌نفس» به کاربران پیام رسانان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب این دست تبلیغات را نخورده و از نصب این گونه نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها خودداری نمایند، چرا که این نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها بد‌افزارهای مخرب و جاسوسی هستند .

 
وی افزود: با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها، سرقت ازاطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی همراه و یا سیستم‌ها صورت می‌گیردو اطلاعاتی مثل عکس و یا اطلاعات بانکی ذخیره شده در  حافظه آنها به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود .
 
‌رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: متاسفانه برخی از این اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها قابلیت فعال کردن میکروفن سیستم‌ها از راه دور را نیز دارند که در پی این امر شاهد نقض حریم خصوصی افراد از سوی مجرمان سایبری خواهیم بود .
 
سرهنگ نیک نفس تصریح کرد: از کاربران خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورده و از دانلود و نصب این فایلها و اپلیکیشن‌ها خودداری نمایند .
 
وی با بیان این‌که متاسفانه نحوه فعالیت این بدافزارها به گونه‌ای است که کاربر به راحتی  متوجه این سرقت‌ها نمی‌شود، گفت: این فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها از نوع حملات بلند مدت و پنهان هستند، که به مرور اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم‌ها را به سرقت می‌برند و بعد از چند ماه و سوء‌استفاده از عکس، فیلم‌ها و اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم‌ها شاهد شکایت کاربران در مراجع قضایی هستم که اطلاعات آنها به سرقت رفته و از این اطلاعات سوءاستفاده شده است .
 
این مقام مسئول اظهار کرد: با بیان این‌که دغدغه پلیس فتا تامین امنیت کاربران است، ادامه داد: بررسی و آنالیز برخی از این فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها در بخش فنی پلیس فتا آغاز شده و موارد مشکوک آن استخراج شده است و در حال حاضر به دنبال منشاء انتشار این فایل‌ها و اپلیکشن‌های مشکوک هستیم .
 
سرهنگ نیک‌نفس با بیان این‌که مجرمین سایبری همواره در کمین نشسته‌اند تا از هر فرصتی سوءاستفاده نمایند، تصریح کرد: انتشار این دست فایل‌ها و اپلیکشن‌های آلوده در وقوع زلزله غرب کشور نیز روی داد که با تبلیغ انتشار اپلیکیشن‌های اطلاع رسانی سریع از اخبار زلزله و یا کمک به زلزله زدگان بودیم که متاسفانه برخی افراد فریب خورده و اقدام به دانلود و نصب این فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها نموده بودند و اطلاعات آنها بدون این‌که خود متوجه شوند به سرقت رفته بود .
 
وی‌ خاطرنشان کرد : متاسفانه در این‌گونه جرائم شاکی مستنداتی نمی‌تواند ارائه نماید و این روند رسیدگی به شکایات را پیچیده تر می‌کند .
 
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در پایان تاکید کرد: شهروندان عزیز حتما برای دانلود هرگونه نرم افزار و اپلیکیشن از سایت‌ها و منابع معتبر اقدام نمایند و به هیچ عنوان فریب این دست تبلیغات دروغین را نخورده و این قبیل فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها نامطمئن را دانلود و نصب نکنند .  
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..