در راستای تدوین سند توسعه ورزش استان برگزار شد؛

نشست تخصصی بررسی چالش‎ها و راهکاری تعامل ورزش و رسانه

نشست تخصصی بررسی چالش ‎ ها و راهکاری تعامل ورزش و رسانه در راستای تدوین سند توسعه ورزش استان یزد ‎‎با حضور جمعی از مسئولان و خبرنگاران ورزشی رسانه در مرکز صدای و سیمای یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود شریعتی» مدیر  ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت:خوشبختانه در سیستم ورزش جمهوری اسلامی هر گونه نقد و حتی گاهاً تخریب ‎‎ هایی که از ورزش می‎‎شود، بذون انتقاد و با آغوش باز پذیرفته می‎‎شود.

 
وی با تاکید لزوم برگزاری چنین نشست‎‎های تخصصی درچند نوبت دیگر برای تدوین سند توسعه ورزش استان، افزود: باید از ذخائر ورزشی و کسانی که در این حوزه صاحب دانش هستند، بیشتر در تدوین این این سند بهره گرفته شد چرا که به دنبال یک سندی هستیم که بتواند عملیاتی شود و برگزاری این قبیل نشست‏‏ها برای کاربردی کردن این سند ضروری است.
 
وی با بیان این که خوشبختانه در بودجه سال مالی جاری از سوی سازمان مدیریت و برنامه‏‏ریزی استان بخشی از هزینه‏‏های تدوین این سند منظور شده است، افزود: ورزش استان سعی دارد که ورزش قهرمانی را از بعد همکانی آن جدا نکند چرا که معتقدیم که تمام بخش‎‎های ورزش به نوعی اثربخشی خاص خود را دارند.
 
شریعتی از رسانه‏‏ها خواست که در بحث ورزش شهرستان‎‎ها اهتمام بیشتری داشته باشندچرا که علاوه بر دیده شدن این بخش از ورزش، ورزشکاران شهرستانی را بیشتر به امر ورزش ترغیب خواهد کرد.
 
وی در جمع‎‎بندی این نشست به اهتمام در مورد اموزش و ترویج ورزش، حضور رسانه‏‏ها در ترویج بیشتر ورزش و ارتقاء و توسعه مطالبه‎‎گری از بخش ورزش از سوی رسانه‎‎ها و مردم تاکید کرد.
 
«احمد پهلوانیان» مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد هم در این نشست به فاکتورها و متغیرهای جامعه شناسی اردتباطات اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو بخش متغیر داریم که شامل «خانواده و گروه همسالان» و «مدرسه‎‎ و رسانه‏‏ها» است.
 
وی با تاکید بر این که در تدوین این سند نمی‎‎توان برای رسانه‏‏ها تعیین تکلیف کرد، نکته مهم در تدوین این سند را ارائه راهکارها و پیشنهادات برای عملیاتی کردن راهبردهای این سند دانشت.
 
پهلوانیان گفت: علاوه بر انعکاس و پوشش برنامه ‎‎ های ورزشی از سوی رسانه‏‏ها، باید این بخش به ترویج ورزش با معرفی الگوهای ورزشی و آسیب‎‎شناسی و نقد نیز اهتمام ویژه داشته باشد.
 
وی در ادامه دو چالش را در این مسیر نام برد و تصریح کرد: هر توسعه‎‎ای که در هر کجا بخواهد روی دهد باید در بستتر رسانه اتفاق بیافتد ولی در استان هنوز تکلیف سه ضلع توسعه ورزش استان یعنی ورزش، رسانه و صنعت، جایگاه بخش صنعت تعریف مشخصی ندارد.
 
وی چالش دیگر را مربوط به هیات‎‎های ورزشی دانست و گفت: در این حوزه مشکلاتی را از بعد مدیران و کادر هیات‎‎های ورزشی فعلی و قبلی در استان شاهدیم و این در حالی است که برخی از مدیران این هیات‎‎ها نیز آشنایی لازم را در ارتباط با رسانه‏‏ها ندارند که در این رابطه حداقل پیشنهاد ممکن تثیبت جایگاه روابط عمومی‎‎های تخصصی و فعال در دورن این هیئات ‎‎ است.
 
«فخرالسادات خامسی» مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد به بعد توسعه ورزش در کاهش آسیب‎‎های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید نگاه بخشی نگری در ورزش را کمرنگ‏‏تر کرد و تمام جوانب ورزش را تدوین این سند مورد توجه قرار داد.
 
وی تفکیک اخبار ورزشی از سایر اخبار را اشتباه خواند و گفت: این رویکرد باعث شده تا بسیاری اخبار ورزشی را تنها مختص ورزشکاران بدانند و اهمیت این مقوله را به درستی درک نکنند.
 
خامسی همچنین اظهار کرد: باید مطالبه‎‎گری در ورزش را به جای نقد از ورزش در جامعه بسط داد.
 
در این نشست «محمدحسن پیمانفر» مدرس دانشگاه و مجری تدوین سند توسعه ورزش نیز به بیان توضیحاتی در باره این سند پرداخت و گفت: تاکنون بیش از یکهزار ساعت نشست تخصصی با صاحب‎‎نظران مختلف برای گردآوری پیشنهادات جهت تدوین سند برگزار شده است.
 
گفتنی است، هر یک از شرکت‎‎کنندگان این نشست نیز نظرات خود را پیرامون چالش‎‎ها و راهکارهای توسعه ارتباط بین ورزش و رسانه بیان کردند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..