معاون استاندار یزد:

تشکل‌های کارگری استان حمایت جدی می‌شوند

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: تشکل های کارگری، بازوان مشورتی دولت و کارفرمایان است و دولت و مدیران ارشد استان، حمایت جدی از این تشکل ها را در دستور کار دارند.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحد نمونه استان گفت: همه دولت‌ها طرفدار کارگران بوده‌اند و عمده جهت‌گیری آنها نیز در همین مسیر بوده چون چرخ کشور و صنعت از طریق همین کارگران به حرکت در می آید. 

 
وی با اشاره به این که در دنیای امروز، کار حرفه‌ای و تولید با کیفیت توسط کارگران صورت می‌گیرد و ایران نیز در این مسیر گام برداشته و در حال رشد است، افزود: هر کشوری که کارگران امیدوار، با نشاط و فعال و دارای امنیت شغلی داشته باشد به بخشی از موفقیت در مسیر توسعه رسیده است. 
 
معاون استاندار با بیان این که تشکل‌های کارگری نقش مهمی در واحدهای تولیدی ایفا می کنند، اضافه کرد: هر کارگری دوست دارد در یک تشکل قوی و دارای چارچوب عضو باشد و تشکل هم باید به عنوان یک همکار امین با مشورت به کارفرمایان‌، زمینه کارایی بیشتر کارخانه را فراهم کند. 
 
زینی‌وند تصریح کرد: در هیچ جای دنیا با افزایش بی‌رویه حقوق، وضع کارگران بهتر نمی‌شود بلکه باید خدمات جنبی و بسته های حمایتی از جمله تامین مسکن ارزان و ایجاد مجتمع های تفریحی تعریف شود. 
 
این مسئول با بیان این که برای تحقق شعار امسال باید یک مثلث در ذهن تجسم شود، خاطرنشان کرد: ضلع اول این مثلث، مبارزه جدی با پدیده خانمانسوز قاچاق کالاست که دولت تدبیر و امید ، پرونده روشن و موفقی در این خصوص در حیطه وظایفش دارد. 
 
وی افزود: بحث دوم این است که تشکل‌های کارگری، باید مراکز واردات کالاهای دارای مشابه داخلی را که با تعرفه صفر گمرکی وارد استان می شود شناسایی کنند که این کار با همکاری همین تشکلها در استان یزد در حال پیگیری است. 
 
زینی وند با بیان این که مساله سوم افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت هاست ، اضافه کرد: در فضای رقابتی و مجازی امروز مردم به دنبال این کالاها هستند از این رو باید با لحاظ حق مشتری به این دو مورد توجه شود در عین حال در تمامی این موارد دولت باید در کنار تولیدکنندگان باشد تا موانع را از سر راه بردارد. 
 
تحقق شعار سال در گروی استفاده از ظرفیت‌هاست 
 
«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد نمونه استانی، گفت: تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، عامل بی نیازی به کالای خارجی و افزایش توان داخلی است که با استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های داخلی برای تحقق چنین امری استفاده کرد. 
 
وی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در تحقق شعار سال استفاده کرد و هنوز نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را به حالت بالفعل درآوریم و به جایگاه واقعی خود با توجه به نیروهای متخصص برسیم. 
 
ریاحی تصریح کرد: برای تحقق شعار یاد شده آحاد مردم مدنظر هستند که می‌توان آن ‌را به سه دسته تقسیم کرد که هر دسته به سهم خود در تحقق شعار تاثیر دارند. 
 
وی ضمن اشاره به این که مسئولین می‌توانند با حمایت‌های مادی و معنوی خود تولید‌کنندگان را یاری کنند، تأکید کرد: مسئولان دولتی با فراهم کردن تسهیل زمینه صادرات می‌توانند بخشی از بستر کار را مهیا کنند تا هم موجب تولید اجناس با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی فراهم کنند و هم برای تولیدکنندگان ایجاد انگیزه شود. 
 
وی افزود: دسته دوم تولیدکنندگان هستند که می‌بایست تولیدات خود را بر اساس معیارهای استاندارد تعریف شده تولید و روانه بازار کنند. 
 
ریاحی دسته سوم را مردم معرفی کرد و گفت: معرفت و آگاهی مردم به قدری بالاست که هنگام خرید اجناس، تولید داخل را انتخاب و خریداری ‌می‌کنند زیرا به خوبی می‌دانند که با خرید اجناس با کیفیت تولید داخلی، هم در ایجاد اشتغال نقش ایفا می‌کنند و هم موجب رونق اقتصاد می ‌شوند. 
 
مدیر کل تعاون استان تصریح کرد: در این راستا، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با هدف پرورش روحیه کارآفرینی و آموزش مهارت به جوانان اجرا شد تا کارگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند هر چه زودتر وارد بازار کار شوند و به تولید با کیفیت بپردازند. 
 
ریاحی یادآور شد: اشتغال و بیکاری از جمله چالش‌های اساسی امروز است با این حال توانستیم در استان یزد تعداد زیادی اشتغال از طریق اجرای طرح های اشتغال زا« طرح کارورزی، اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری ، طرح روستا تعاون و مشاغل خانگی» ایجاد کنیم. 
 
گفتنی است؛ در پایان از سه کارگر، دو گروه کار و یک واحد نمونه استانی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تجلیل بعمل آمد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..