آموزش ۱۵۰۰ دختر و پسر در طرح دانشنامه ازدواج تاکنون

رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد با اشاره به اجرای دانشنامه ازدواج برای اولین در کشور به صورت پایلوت در این شهرستان، گفت: تاکنون بیش از 1500 نفر در این کلاس‌ها آموزش دوره مقدماتی و پیشرفته فرا گرفته‌اند.

به گزارش یزدی نیوز«سید محسن فلاح» در اولین همایش دانشنامه ازدواج در سال جدید، در جمع دانشجویان دانشکده فنی دختران میبد گفت: شرکت دختران و پسران در طرح دانشنامه ازدواج راهکاری مناسب برای حل مشکلات و انتخاب صحیح و آگاهانه با معیار و ملاک‌های درست است.

 
وی افزود: هدف از اعطای این دانشنامه ترغیب عموم جامعه به ویژه افراد در شرف ازدواج به گذراندن مهارت‌های زندگی و پیش از ازدواج است. 
 
فلاح بیان کرد: موضوع دانشنامه ازدواج یک طرح ابداعی است که برای اولین در کشور به صورت پایلوت در شهرستان میبد از سال ۱۳۹۵ اجرا شد و از زمان اجرای آن تاکنون بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در این کلاس‌ها آموزش دوره مقدماتی و پیشرفته دیده‌اند. 
 
وی همچنین بیان کرد: آموزش این کلاس‌ها به صورت دوره‌ای با حضور مربیان و کارشناسان خبره ارائه می‌شود و با توجه به مشکلاتی که امروزه گریبانگیر زندگی جوانان است می‌تواند راهگشای مناسب برای حل مشکلات آنها در زندگی باشد.
 
به اعتقاد وی، این اموزش‌ها می‌تواند به جوانان کمک کند تا با برخورد صحیح، مشکلات را کاهش دهند و با دید بهتری آنها را حل کنند تا آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق در جامعه کاهش یابد. 
 
فلاح در پایان از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود برای شرکت در این کلاس‌ها تشویق کنند تا مهارت‌های لازم برای داشتن یک زندگی سالم را کسب کنند. 
 
در این همایش «سمیه ذوالفقاری» یکی از مدرسان این طرح، راهکارهای صحیح و ملاک‌های یک انتخاب درست را برای دانشجویان بازگو کرد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..