معاون دادستان کل:

همه قوا برای مسدودسازی تلگرام متحد هستند

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی می‌گوید: تمام نهادها و قوای سه گانه در زمینه مقابله با فعالیت بی‌ضابطه و مسدودسازی تلگرام متحد و یکپارچه هستند و همکاری کم نظیری بین دولت ، مجلس، قوه قضائیه و مرکز ملی فضای مجازی در این رابطه وجود دارد.

به گزارش یزدی نیوزعبدالصمد خرم‌آبادی در پاسخ به سوالی درخصوص قانونی بودن مهاجرت نهادهای دولتی  از تلگرام  به سایر پیام رسان‌های خارجی، اظهار کرد: خطرات و تبعات فعالیت در سایر  پیام‌رسان‌های خارجی، کمتر از خطرات تلگرام نیست.

 
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی افزود: استفاده تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی از پیام‌رسان‌های خارجی اکیداً ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان وفق مقررات برخورد خواهد شد.
 
خرم‌آبادی ادامه داد:  ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای نهادهای دولتی و عمومی به موجب مصوبه شورای عالی فضای مجازی، بخشنامه مرکز افتای ریاست جمهوری و نامه دادستان کل کشور به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.  علاوه بر این در اجرای دستور معاون اول  قوه‌قضائیه کلیه مراجع قضایی، نهادها و سازمان‌های وابسته به قوه‌قضائیه از هرگونه  استفاده اداری و اطلاع رسانی از تلگرام و سایر پیام رسان‌های خارجی منع شده‌اند. 
 
این مقام مسؤل در دادستانی کل کشور اضافه کرد: همه دستگاه‌ها بالاخص وزارت ارتباطات در این برهه حساس باید تلاش کنند  با فراهم کردن زمینه ارتقای کمی و کیفی پیام‌رسان‌های داخلی، موجبات مهاجرت مردم از  پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی فراهم شود.
 
وی گفت: الحمدلله تمام نهادها و قوای سه‌گانه در زمینه مقابله با فعالیت بی‌ضابطه و مسدودسازی تلگرام متحد و یکپارچه هستند و همکاری کم نظیری بین دولت، مجلس، قوه‌قضائیه و مرکز ملی فضای مجازی در این رابطه وجود دارد.
 
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی پیام‌رسان‌های خارجی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای حذف محتوای مجرمانه و برخورد با مجرمین در فضای مجازی، اعلام آمادگی کردند گفت: بیگانه، بیگانه است و نمی‌شود  اطلاعات  کشور را که  اهمیت آن از اهمیت انبارهای مهمات یک کشور کمتر نیست، در اختیار بیگانگان قرار دارد. لذا در سالی که بنام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده  است باید از پیام رسان‌های داخلی بهره برد و تاجایی که ممکن است از وابستگی و اتکا به پیام رسان‌های خارجی اجتناب شود.
 
 
منبع:یزدرسا

بخش نظردهی بسته شده است..