استاندار یزد:

معلمان شهید مطهری را به دانش‌آموزان معرفی کنند

استاندار یزد با بیان اینکه از دیدگاه شهید مطهری راه دفاع از انقلاب اسلامی بیان اندیشه‌هاست، گفت: رسالت آموزش‌وپرورش و معلمان این است که شهید مطهری را آن‌گونه که هست برای دانش‌آموزان معرفی کنند.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن تبریک ولادت حضرت ولی عصر(عج)، روز کارگر و همچنین روز معلم گفت: شهید مطهری نقشی بارز در شکل دادن افکار مردم به ویژه اهل دانش و بالاخص دانشگاهیان در روزگار حکومت طاغوت برای جهت گیری دقیق  در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

 
محمود زمانی قمی افزود: حضور شهید مطهری در دانشگاه نقطه عطف هست آنجا که جریانات کمونیستی در حال تبیلغ بی خدایی بودند و در یک دهه کامل جولان می‌دادند و  شهید مطهری جریان را به نفع جریان دینی و ورشنفرکان دینی دانشگاه تغییر داد .
 
وی با بیان اینکه شهید مطهری در تئوری پردازی انقلاب نقش بی بدیلی داشت، افزود: مطالعه کتب و آثار شهید مطهری امری ضروری است به‌ویژه کتاب پیرامون انقلاب اسلامی و مخصوصا آزادی‌های که اسلام در حوزه شهروندان دیده است.
 
استاندار یزد تصریح کرد: از دیدگاه شهید مطهری راه دفاع از انقلاب اسلامی بیان اندیشه‌هاست، ایشان آنقدر به دفاع منطقی دین از حریم آزادی و اندیشه اعتقاد داشت که حتی به کسانی که خدا را قبول نداشتند اجازه حرف زدن می‌داد.
 
وی گفت: بزرگداشت شهادت شهید مطهری نباید صرفا تبلیغاتی باشد بلکه باید بر تثبیت مسیری که این شهید بزرگوار بر آن پافشاری کرد پرداخته شود، متاسفانه در جامعه ما سطحی نگری شکل گرفته است و سخنان شهید مطهری از آنجا که برگرفته از سیره معصومین هست می‌تواند در بین بردن این سطحی نگری موثر باشد.
 
زمانی قمی بابیان اینکه تعبیر امام(ره) نسبت به آثار شهید مطهری این است که آثار شهید مطهری بدون استثنا قابل‌استفاده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دارای چنان ظرفیتی است که می‌تواند اقدامات بسیار بزرگ و حیرت‌ آور را انجام دهد و در این راستا دایره جذب انقلاب اسلامی می‌تواند کل جهان را فراگیرد.
 
وی عنوان کرد:  ذات انقلاب بیشترین هم‌خوانی را با فطرت انسان‌ها دارد و رسالت آموزش‌وپرورش و معلمان این است که شهید مطهری را آن‌گونه که هست برای دانش‌آموزان معرفی کنند؛ نباید یادمان برود که آرزوی بزرگ وی این بود که این مبانی در جامعه جاری شود.
 
استاندار یزد اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تنگ‌نظری و خودخواهی سازگاری ندارد، در جامعه باید فرصت بیان از جایگاه خوبی برخوردار شود؛ لذا نهضتی که در انتظار آن هستیم برگرفته از نهضتی است که حضرت ولی‌عصر (عج) همان رفتاری را خواهد داشت که علی ابن ابی‌طالب (ع) در حکومت خویش داشته است و هیچگونه تفاوتی نخواهد داشت.
 
منبع:یزدرسا

بخش نظردهی بسته شده است..