رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد:

بودجه شوراها کفاف مدیریت شهری را نمی‌دهد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت تثبیت جایگاه شوراها در مدیریت شهری، گفت: بودجه شوراها بسیار کم و به هیچ وجه کفاف اعضای شورا و عملکرد آن در مدیریت شهری را نمی‌دهد.

به گزارش یزدی نیوز«ونوس عامری» در جلسه شورای اسلامی شهر یزد که با حضور هر نهاد تصمیمات سازی نیاز به مشاورین برجسته دارد، اظهار کرد: محدودیت ساعت کاری و حق الزمه اعضا را یکی از مشکلات جدی در شوراهای اسلامی است.

 
وی با بیان این‌که بودجه شوراها بسیار کم است و به هیچ وجه کفاف اعضای شورا و عملکرد آن در مدیریت شهری را نمی دهد، افزود: اعضای شورای اسلامی شهرها برای تصمیم گیری و اظهار نظر کارشناسی دقیق به زمان و صرف هزینه های بیش از میزان تعیین شده نیاز دارد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این‌که اگر شوراها تقویت نشوند اثرگذاری خاص خودشان را نمی‌توانند داشته باشند، گفت: به این صورت شوراها نه در بعد مردمی و نه در بعد حاکمیتی نمی‌توانند جایگاه خود را تثبیت کنند.
 
عامری در ادامه با تاکید بر این‌که شوراها نزدیک‌ترین نهاد به مردم هستند و عملکردشان به خوبی توسط مردم دیده می‌شود، تصریح کرد: اگر شوراها خوب کار کنند می‌توانند بهترین و بالاترین میزان اعتماد را در بین مردم ایجاد کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تحقق این اعتماد مردمی در صورتی امکان‌پذیر می‌شود که حاکمیت نگاه ویژه و مناسبی به شوراها داشته باشد و نسبت به کاستی‌هایی که وجود دارد و مشکلاتی که در سر راه فعالیت‌ها هست مصوبات و قوانین مناسبی اتخاذ کند.
 
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در حال حاضر برای یک عضوی شورای شهر مرکز استان یزد ۷۰ ساعت سقف کاری در نظر گرفته شده که اصلا منطقی نیست و میزان ساعت هایی که یک عضو شورا برای بررسی مسائل مرتبط با شهر در کمیسیون ها و جلسات مختلف باید بگذارد بسیار بیشتر از این ساعت است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..