رئیس شورای شهر یزد:

تشکل‌های مردمی در حل مشکل آب نقش مهمی دارند

رئیس شورای شهر یزد گفت: تشکل های مردمی از جمله شوراها که مردم نهاد هستند می توانند برای حل معضل بی آبی با یکدیگر همکاری کرده و تلاش کنند.

به گزارش یزدی نیوزرئیس شورای  شهر یزد در همایش روز ملی شوراها گفت: اکنون توسعه مبتنی بر گردشگری از مسائلی است که همه روی آن اتفاق نظر دارند  و در تمام نقاط مختلف استان یزد و به ویژ شهر یزد قابلیت اجرا دارد. ساختمان های تاریخی یزد همچون چاه های نفتی هستند که با صرف اندک هزینه ای می توان از آن بهره برداری کرد.

 
غلامعلی سفید با بیان این که بی آبی از مشکلات استان یزد است اظهار داشت: گفتگوی مردم برای حل این معضل بین استانی بسیار مهم است و تشکل های مردمی از جمله شوراها که مردم نهاد هستند می توانند برای حل معضل بی آبی با یکدیگر همکاری کرده  و تلاش کنند و آن را به همدیگر واگذار نکنند.  
 
وی حضور اتباع بیگانه در یزد را از دیگر مسائل یزد دانست و اذعان داشت: ساماندهی اتباع بیگانه در یزد ضروری است و نمی توان از آن چشم پوشید. مسائل حقوق بشر و کنوانسیون ها در جای خود محفوظ است اما مسئله حضور اتباع بیگانه مسئله ای است که باید برای آن تصمیمی گرفته شود.
 
سفید با اشاره به زندگی مسالمت آمیز و دوستانه ادیان مختلف در شهر یزد گفت: در این شرایط اتفاقی افتاده است که این وحدت خدشه دار شده است. هر چند پیگیری برای حل مشکل حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر انجام شده اما حل این موضوع بسیار طولانی شده است.
 
وی ادامه داد: ماجرای سپنتا نیکنام یک مسئله  جناحی و اختلاف سیاسی نیست و این موضوع نباید طول بکشد  چرا که شورای اسلامی شهر یزد نیز مشکل دارد و هم این مسئله در سطح جامعه و مردم کشیده شده و همچنین در دنیا نیز برای ایران مسئله ساز شده است  از این ضروری است برای حل این مشکل فکری شود.
 
سفید با اشاره به بحث مدیریت واحد و یکپارچه شهری گفت: اعلام کردیم تا زمان تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی به عنوان پایلود این طرح در شهر یزد اجرا شود.
 
رئیس شورای شهر یزد با انتقاد از نظارت های متعدد بر شورای شهر گفت: شورای شهر یک مجلس محلی و شهرداری نیز یک دولت محلی است. شورای شهر یک نهاد قانون گذار است که بر امور نظارت دارد و می تواند مسائل شهر را سامان دهد  و این که بخواهند آن را در چنبره دولت گرفتار کنند کار صحیحی نیست و از ابتدا سیاست قانون گذار این نبوده است.
 
سفید با انتقاد از نحوه نظارت دولت بر شوراها و باطل کردن مصوبات شوراها ادامه داد: نظارت بر شوراها زیاد شده  و این مسئله باعث شده روحیه و شجاعت کار از بین برود  و سرعت کارها کند شود. اگر شورا یک نهاد دولتی است چرا برای آن انتخابات برگزار می شود.
 
وی اظهار داشت: بعضی کارها در شهر دو قانون و یا دو دستگاه مرتبط دارد که هر کدام نرخ گذاری، نظارت و آئین نامه های خاص خود را دارند از این رو اختلافات و مشکلات اجرایی به وجود می آید.
 
منبع:یزدرسا

بخش نظردهی بسته شده است..