عضو شورای حوزه‌های علمیه یزد:

۱۴۰۰ طلبه در مدرسه علمیه برادران استان یزد تحصیل می‌کنند

عضو شورای حوزه‌های علمیه یزد از تحصیل هزار و ۴۰۰ طلبه در مدارس علمیه برادران استان یزد خبر داد

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در مراسم تجلیل از برگزیدگان یزدی حوزه های علمیه سراسر کشور در یزد با اشاره به فعالیت ۱۲ مدرسه علمیه در سراسر استان، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، دو مدرسه دیگر فعال می‌شوند تا تعداد مدارس علمیه استان به ۱۴ مورد برسد.

 
امام جمعه محمدآباد یزد افزود: این طلاب در چهار رشته مهدویت، تفسیر، امامت و حقوق به صورت تخصصی مشغول تحصیل هستند.
 
مدرسی بیان کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ تنها نهادی بوده اند که تبلیغ و ترویج دفاع از دین مبین اسلام را بر عهده داشتند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
 
وی تاکید کرد: روحانیت ریشه در قرآن و روایات دارد و ویژگی‌های استقلال، نفوذ ناپذیری، ایستادگی در برابر ظالم، تشخیص به موقع، زهد و تقوا از ویژگی‌های این قشر است.
 
مدرسی ادامه داد: در دوران غیبت حضرت ولیعصر (عج) نیز این رسالت بر دوش روحانیت است و باید با ویژگی‌های خاصی که از آن بهره مند هستند همچون شجاعت برای ایستادگی در برابر باطل، استقامت، نفوذناپذیری، احساس مسئولیت و زهد و پارسایی در برابر دشمنان دین بایستند.
 
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: روحانیت است که می‌تواند با تعالیم معنوی خود جوانانی را تربیت کند که خود و خانواده خود به خدمت به اسلام و قرآن افتخار کرده و در این راه از هیچ تلاشی و فداکاری دریغ نکنند.
 
وی با اشاره به اینکه عده‌ای با سخنان و اقدامات خود، تیشه به ریشه روحانیت می‌زنند، افزود: این عده باید برای جامعه تبیین کنند که اگر روحانیت نباشد، چه نهادی می تواند به جای آنها،‌ تعالیم روح‌بخش اسلام ناب محمدی (ص) را در میان مردم ترویج دهد.
 
مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان یزدی حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: ۲۰۰ طلبه از استان یزد در رشته های مختلف این همایش شرکت کردند که ۱۱۸ نفر از آنها در زمره ممتازان قرار گرفتند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..